خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آمریکا با وزیر فدرال امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان
کد خبر :780356552

10:07 1401/08/05


برچسب ها : آسیب دیدگان از سیل و خشکسالی, اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, دونالد بلوم, سفیر آمریکا در پاکستان, طارق بشیر, وزیر امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان, کشاورزی,

دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد روز گذشته با طارق بشیر چیمه وزیر فدرال امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد روز گذشته با طارق بشیر چیمه وزیر فدرال امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و واشنگتن و ارتقای همکاری‌ها میان دو کشور در تمام زمینه‌ها به ویژه در بخش کشاورزی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر پاکستانی در این دیدار ابراز داشت: وقوع باران‌های سیل‌آسا و سیل سهمگین اخیر، پاکستان را با چالش‌های گسترده‌ای مواجه کرده است، نخستین اولویت ما احیای مزارع کشاورزی و کمک به مردم بی‌خانمان جهت بازسازی منازلشان است.

دونالد بلوم سفیر آمریکا نیز در این دیدار با بیان اینکه آمریکا در کنار مردم پاکستان حضور دارد گفت: دولت آمریکا بسته کمکی خود برای سیل زدگان پاکستانی را افزایش داده است.

وی افزود: ما علاوه بر کمک به سیل زدگان به دنبال توسعه تجارت کشاورزی میان دو کشور و تقویت روابط مستحکم دوجانبه هستیم. آمریکا در حال بررسی دسترسی پاکستان به بازار گوشت گاو ایالات متحده است.

سفیر آمریکا با ابراز تمایل نسبت به همکاری با پاکستان در زمینه کشاورزی خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال معرفی فناوری تولید بذر با کیفیت پنبه در پاکستان است.

وزیر امنیت غذایی پاکستان نیز با استقبال از این اقدام دولت آمریکا عنوان داشت: سیل اخیر مزارع پنبه و باغات خرما را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

دونالد بلوم سفیر آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود بر عزم آمریکا برای مقابله با تغییرات اقلیمی تأکید کرد و افزود: پاکستان در رأس ده کشور تحت تأثیر پیامدهای تغییرات آب و هوایی قرار دارد.

وی نسبت به همکاری با دولت پاکستان برای مقابله با چالش‌ها در آینده ابراز علاقه نشان داد.

ارسال نظر

 
1