خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آمریکا با خرم دستگیر خان وزیر نیروی دولت فدرال پاکستان
کد خبر :1937355438

10:28 1401/05/05


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, خرم دستگیر خان, سفیر آمریکا در پاکستان, وزیر برق پاکستان, وزیر نیروی پاکستان,

سفیر آمریکا در اسلام آباد روز گذشته با وزیر نیروی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر آمریکا در اسلام آباد روز گذشته با وزیر نیروی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام ‌آباد روز سه شنبه با خرم دستگیر خان وزیر نیروی دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و واشنگتن و ارتقای همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر نیروی پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به دونالد بلوم انتصاب وی به عنوان سفیر آمریکا را گامی مثبت در جهت بهبود روابط پاکستان و آمریکا عنوان نمود.

وی بر لزوم توسعه مشارکت‌های راهبردی میان پاکستان و آمریکا و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه تأکید نمود و از شرکت‌های آمریکایی برای مشارکت در طرح‌های دولت حاکم در زمینه انرژی خورشیدی دعوت به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: دولت به منظور کاهش سطح وابستگی خود به واردات انرژی سیاست استفاده از انرژی خورشیدی را از ماه آتی اجرایی خواهد کرد.

سفیر آمریکا نیز در این دیدار آرزوی بهبود و ارتقای روابط نزدیک و دوستانه میان پاکستان و آمریکا نمود و بر عزم خود برای تقویت مناسبات و ارتقای روابط میان دو کشور تأکید ورزید.

وی تصریح کرد: بخش‌های خصوصی پاکستان از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای سرمایه گذاری و مشارکت برخوردارند، آمریکا خواهان همکاری و سرمایه گذاری در بخش‌های دیجیتال، کشاورزی و انرژی در پاکستان است.

ارسال نظر

 
1