خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آلمان در اسلام آباد با مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان
کد خبر :1298448082

12:46 1402/03/12


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آلمان, سفیر آلمان, مریم اورنگزیب, وزیر رسانه و اطلاع رسانی پاکستان,

وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در دیدار سفیر آلمان بر لزوم توسعه همکاری های فرهنگی در عرصه فیلم سازی و رسانه تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در دیدار سفیر آلمان بر لزوم توسعه همکاری های فرهنگی در عرصه فیلم سازی و رسانه تأکید کرد.
بر اساس جزئیات منتشر شده، آلفرد گرناس سفیر آلمان در اسلام آباد روز پنجشنبه با مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.
دو طرف در این دیدار نسبت به توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه فیلم، هنر و فرهنگ توافق کردند، در این دیدار همچنین پیشنهاد همکاری با دانشگاه بابلزبورگ و دانشگاه فیلم و تلویزیون مونیخ نیز مورد بررسی قرار گرفت.
مریم اورنگزیب در این دیدار ابراز داشت: ما از طریق گردشگری سینمایی خواهان معرفی فرهنگ، هنر و تمدن زیبای پاکستان به تمام دنیا هستیم، فیلم سازان خارجی می‌توانند از امتیازات ویژه موجود در پاکستان در بخش عکاسی و فیلمبرداری بهره مند شوند.
وی سفیر آلمان را از سیاست فیلم و فرهنگ و امتیازات اعطا شده بر اساس آن مطلع کرد.
وی گفت: فیلم، هنر و فرهنگ با همکاری مؤسسات آموزشی خصوصی و دولتی آلمان و پاکستان قابل ارتقا است.
وزیر فدرال پاکستان از خدمات سازمان های مردم نهاد آلمانی GIZE و بنیاد هانس سیدل در پاکستان قدردانی کرد.
وی همچنین از کمک 184 میلیون یورویی آلمان به سیل زدگان پاکستانی تشکر کرد.
وی وعده کمک 84 میلیون یورویی در کنفرانس بین المللی مقابله با تغییرات اقلیمی را دلیل دیگری بر دوستی آلمان با پاکستان دانست.
وی خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری دو کشور باید از 4 میلیارد دلار افزایش یابد.
مریم اورنگزیب گفت: اقبال و گوته ارزش مشترکی بین دو کشور دارند، ایجاد مرکز فرهنگی هنری اقبال گوته در برلین باعث نزدیک شدن مردم دو کشور به یکدیگر خواهد شد.

ارسال نظر

 
1