خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آلمان با وزیر اطلاع رسانی پاکستان
کد خبر :1669480531

14:31 1400/03/28


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آلمان, پنجاب, دکتر برنهارد استفان شلیگل هک, دیدار, سفیر آلمان, فواد چودری, وزیر اطلاع رسانی,

برنهارد استفن شلگ هک سفیر آلمان با فواد چودری وزیر اطلاع رسانی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | برنهارد استفن شلگ هک سفیر آلمان با فواد چودری وزیر اطلاع رسانی پاکستان دیدار و گفتگو کرد. دو طرف طی این دیدار در مورد بخش رسانه و اطلاعات بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر اطلاعاع رسانی پاکستان طی این دیدار گفت: ما خواستار سفر فیلمسازان و تهیه کنندگان فیلم و سریال آلمانی به پاکستان برای ضبط تصاویر از رشته کوه های هیمالیا هستیم.

وی افزود: باید با انجمن های تهیه کنندگان فیلم و سریال آلمانی یک کنفرانس آنلاین در زمینه های فیلم و تولیدات مشترک برگزار شود.

وی همچنین گفت: روابط پاکستان و آلمان بر مبنای ارزش های مشترک دموکراتیک و همکاری چند جانبه بوده و و پاکستان جزو اولین کشورهای آسیایی می باشد که با آلمان روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

وی در ادامه گفت: برای تاسیس دانشگاه فناوری رسانه، حکومت در حال انجام اقداماتی بوده و ما از همکاری آلمان در تاسیس این مرکز آموزشی استقبال می کنیم.

وی علاوه بر این گفت: همکاری با شرکت های بازی سازی و انیمیشن سازی آلمان موجب ارتقاء سطح همکاری دو کشور در زمینه اقتصادی خواهد شد.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان در ادامه گفت: رسانه ی پاکستان مستقل ترین رسانه در منطقه بوده و ما از حق اساسی و دموکراتیک آزادی بیان برخوردار بوده و به آن اعتقاد داریم.

وی همچنین گفت: اکنون در پاکستان 43 کانال بین المللی، 112 کانال خصوصی محلی، 250 کانال اف ام و 1569 انتشارات چاپی در  حال کار هستند.

سفیر آلمان نیز طی این دیدار گفت: اقدامات حکومت جمهوری پاکستان در اجرای لوایح حمایت از روزنامه نگاران قابل تمجید بوده و همکاری های مشترک در زمینه های تولید فیلم و سریال علاوه بر افزایش گردشگری موجب بهبود زیبایی منطقه می شود.

ارسال نظر

 
1