خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آذربایجان در اسلام آباد با رئیس پارلمان پاکستان
کد خبر :1653358893

10:05 1400/07/08


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و آذربایجان, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, سفیر آذربایجان,

خضر فرهادوف سفیر جمهوری آذربایجان در اسلام آباد روز چهارشنبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با اسد قیصر رئیس مجلس ملی این کشور دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خضر فرهادوف سفیر جمهوری آذربایجان در اسلام آباد روز چهارشنبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با اسد قیصر رئیس مجلس ملی این کشور دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه و دیگر موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی بحث و گفتگو کردند.

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در این دیدار ابراز داشت: آذربایجان کشوری مهم در منطقه است و پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط خود با آذربایجان قائل است.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور بر اساس ارزش های مستحکم مذهبی، برادر دوستی و احترام متقابل برقرار است گفت: اسلام آباد خواهان تقویت بیش از پیش روابط و گسترش همکاری ها با باکو در زمینه های های اقتصادی و پارلمانی است.

اسد قیصر خاطرنشان کرد: توسعه روابط میان دو کشور در سطح مردمی و تجاری می تواند به تقویت مناسبات دوجانبه میان پاکستان و آذربایجان کمک نماید، دو کشور دارای ظرفیت های گسترده ای برای همکاری در زمینه های تجاری، آموزشی، انرژی، بهداشت و درمان و غیره می باشند و پارلمان پاکستان نقش فعال و همه جانبه خود را برای همکاری در این زمینه ها ایفا خواهد کرد.

وی افزود: فرصت های زیادی برای افزایش سرمایه گذاری و حجم مبادلات تجاری میان دو کشور برادر اسلامی وجود دارد.

رئیس پارلمان پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود با خوشایند خواندن هیئت پارلمانی آذربایجان برای شرکت در نشست مجمع پارلمانی کشورهای مشترک المنافع در اسلام آباد تصریح کرد: پاکستان قدردان مواضع صریح آذربایجان در قبال مسئله کشمیر است.

سفیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ابراز داشت: جمهوری آذربایجان برای روابط دوستانه و برادرانه خود با پاکستان ارزش قائل است و ما خواهان توسعه بیش از پیش روابط خود با پاکستان هستیم.

وی با بیان اینکه دیپلماسی پارلمانی می تواند نقش ویژه ای در تقویت روابط دوجانبه ایفا کند افزود: نقش پاکستان در توسعه روابط منطقه ای قابل تقدیر است.

خضر فرهادوف گفت: مردم و دولت آذربایجان قدردان دولت پاکستان برای حمایت از آذربایجان در زمینه مناقشه قره باغ هستند.

ارسال نظر

 
1