خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آذربایجان با وزیر هوانوردی پاکستان
کد خبر :575451810

18:26 1398/03/07


برچسب ها : آذربایجان, پاکستان, علی علی زاده, وزیر هوانوردی,

علی علیزاده سفیر آذربایجان با غلام سرور خان وزیر هوانوردی پاکستان دیدار کرد.


راولپندی: به گزارش راز نیوز، علی علیزاده سفیر آذربایجان با غلام سرور خان وزیر هوانوردی پاکستان دیدار کرد. غلام سرور خان در این دیدار اعلام کرد پاکستان و آذربایجان کشورهای برادر هستند و روابط این دو کشور بر زمینه احترام و اعتماد برقرار است. علی علیزاده گفت: آذربایجان خواهان گسترش روابط با پاکستان است. پس از این دیدار سازمان هوانوردی پاکستان اعلام کرد در مورد پرواز مستقیم بین پاکستان و آذربایجان به توافق دوجانبه رسیده ایم.

لازم به ذکر است در سال 1993 میلادی یک پیش نویس اولیه قرارداد هوایی میان دو کشور نوشته شد پس از آن در سال 2009 تفاهم نامه بین پاکستان و آذربایجان به امضا رسید. طبق این تفاهم نامه در یک هفته هفت پرواز با 1500 صندلی به شرکت هوایی پاکستان (PIA) و به همین صورت به سلک وی شرکت هوایی آذربایجان تعلق خواهد گرفت. در حال حاضر بین دو کشور پرواز مستقیم وجود ندارد.

کشور آذربایجان و پاکستان برای گسترش تجارت در زمینه گردشگری این تفاهم نامه را امضا کردند. طبق آمار به دست آمده در سال 2018 میلادی حدود 25 هزار، در سال 2017 میلادی بیش از 17 هزار و در سال 2016 میلادی 38 هزار گردشگر پاکستانی به آذربایجان سفر کردند. گردشگران با هزینه های بسیار کم قادر به سفر به باکو هستند در حالی که همین سفر به کشورهای عربی با هزینه های بیشتری صورت می گیرد.

ارسال نظر

 
1