خبر فوری

 
دیدار سفیر آذربایجان با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :2021113101

20:49 1401/02/22


برچسب ها : خضر فرهادوف, دیدار, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, سفیر آذربایجان, گفتگو,

خضر فرهادوف سفیر آذربایجان در پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خضر فرهادوف سفیر آذربایجان در پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار، روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه دوجانبه میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: پاکستان برای روابط صمیمانه برادرانه خود با آذربایجان ارزش قائل است و به دوستی همیشگی خود با آذربایجان افتخار می کند.

وی افزود: توسعه روابط مستمر میان پارلمان دو کشور باعث تقویت بیشتر روابط پاکستان و آذربایجان خواهد شد و پاکستان خواهان روابط صمیمانه با همسایگان خود و همه کشورهای منطقه است.

وی ادامه داد: پاکستان بر حل مسائل مختلف از طریق گفتگو تاکید دارد همچنین پاکستان ارزش زیادی برای حمایت جمهوری آذربایجان از موضع پاکستان در مورد موضوع کشمیر در مجامع بین المللی و منطقه ای قائل است.

راجا پرویز تأسیس دپارتمان اردو در دانشگاه باکو را عملی مورد ستایش قرار داد و گفت: فرصت های گسترده ای در پاکستان و آذربایجان برای ارتقای همکاری های دوجانبه در زمینه های اقتصادی و اجتماعی وجود دارد همچنین راه اندازی دپارتمان اردو در دانشگاه باکو فرصتی را برای نسل جوان دو کشور فراهم می کند تا با زبان، فرهنگ و میراث یکدیگر آشنا شوند، در همین حال، ایجاد دپارتمان های آموزش زبان آذربایجانی در دانشگاه های پاکستان نیز باعث نزدیک شدن مردم دو کشور به یکدیگر می شود.

وی بیان کرد: هیئت پاکستانی به طور کامل در کنفرانس پایکو (PAICO) که در آذربایجان برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد و همچنین پایکو نقشی کلیدی در نزدیک‌تر کردن کشورهای عضو خواهد داشت.

در ادامه این دیدار ، سفیر آذربایجان انتخاب راجا پرویز اشرف به عنوان رئیس مجلس ملی پاکستان را تبریک گفت و بیان کرد که آذربایجان برای روابط برادرانه خود با پاکستان اهمیت زیادی قائل است.

خضر فرهادوف افزود: به لطف حمایت پاکستان و پارلمان این کشور در موضوع قره باغ، روابط دوستی بین دو کشور هر روز قوی تر و قوی تر می شود همچنین آذربایجان از مواضع اصولی پاکستان در قبال مسئله کشمیر حمایت می کند و به حمایت از آن ادامه خواهد داد و پاکستان را شریک استراتژیک خود می داند.

وی از تلاش های پاکستان برای رسیدگی به چالش های پیش روی امت اسلامی قدردانی کرد و گفت: تقویت همکاری های منطقه ای موجب توسعه و شکوفایی منطقه خواهد شد. همچنین دو کشور فرصت های گسترده ای برای همکاری در آموزش، انرژی و سایر زمینه های متفرقه دارند.

خضر فرهادوف در پایان اظهار کرد: سفارت آذربایجان در پاکستان نقش کامل خود را در توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف میان دو کشور ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1