خبر فوری

 
 
دیدار سفیر آذربایجان با دکتر مصدق ملک وزیر نفت پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :882658399

17:39 1401/03/13


برچسب ها : اسلام آباد, خضر فرهادوف, دیدار, سفیر آذربایجان, گفتگو, وزیر نفت,

خضر فرهادوف سفیر آذربایجان در پاکستان با دکتر مصدق ملک وزیر نفت پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خضر فرهادوف سفیر آذربایجان در پاکستان با دکتر مصدق ملک وزیر نفت پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار تقویت روابط برادرانه پاکستان و آذربایجان و گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت همچنین بر  فرصت های موجود در زمینه اکتشاف نفت و گاز در پاکستان تاکید شد.

در همین حال، دکتر مصدق ملک بیان کرد: پاکستان متعهد به افزایش همکاری با آذربایجان در بخش انرژی می باشد و مشارکت در بخش نفت و گاز می تواند بخش های دیگری مانند گردشگری را نیز ارتقا دهد.

وزیر نفت پاکستان از روابط دیرینه دو کشور قدردانی و بر تعهد دولت برای توسعه بیشتر آنها تاکید کرد و ضمن اطمینان از همکاری همه جانبه کارگروه های انرژی گفت: یک نفر از معاونت نفت برای همکاری در بخش انرژی تعیین خواهد شد.

وزیر نفت از پیشنهاد سرمایه گذاری 100 میلیونی شرکت نفت دولتی سوکار آذربایجان در بخش گاز طبیعی مایع در قالب تاسیس پایانه، وام های کوتاه مدت و پرداخت های معوق استقبال کرد و گفت: با توجه به نیاز روزافزون کشور به انرژی، این نوع سرمایه گذاری و مشارکت میان دو کشور فرصت بسیار خوبی است.

در ادامه خضر فرهادوف از حمایت بی قید و شرط پاکستان از آذربایجان قدردانی و تمایل خود را برای ارتقای روابط به ارتفاعات جدید ابراز کرد و گفت: آذربایجان به دنبال تبدیل روابط برادرانه با پاکستان به روابط اقتصادی در خطوط روابط ترکیه و آذربایجان است

وی افزود: اجرای پروازهای مستقیم اسلام آباد به باکو که از ماه ژوئن آغاز می شود، منجر به تقویت ارتباطات مردمی میان دو کشور می گردد.

ارسال نظر

 
1