خبر فوری

 
 
دیدار سفرای اتحادیه اروپا با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :513625699

15:06 1399/11/01


برچسب ها : GSP Plus, اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه اروپا, دیدار, سفرای اتحادیه اروپا, سفرای خارجی, شاه محمود قریشی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان، 18 سفیر از اتحادیه اروپا را برای صرف یک نهار کاری در ساختمان وزارت خارجه پاکستان دعوت کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | وزیر امور خارجه پاکستان، 18 سفیر از اتحادیه اروپا را برای صرف یک نهار کاری در ساختمان وزارت خارجه پاکستان دعوت کرد. شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با سفرای اتحادیه اروپا گفت: ما برای افزایش روابط اقتصادی پاکستان با اتحادیه اروپا در همه زمینه ها در حال تلاش هستیم. با وجود انتشار ویروس کرونا در پاکستان، صادرات ما افزایش یافته و نشانگرهای اقتصادی وضعیت رو به رشدی را نوید می دهند. اما تروریسم هند، به دنبال نابودی ثبات و امنیت منطقه است.

 

وزیر امور خارجه پاکستان به سفرای اتحادیه اروپا برای انتصاب آن ها به سمت سفیر تبریک گفت و بیان کرد: بنده از معاونت و همکاری اتحادیه اروپا در دوران شیوع کرونا تشکر می کنم. عمران خان نخست وزیر پاکستان برای جبران زیان ناشی از انتشار ویروس کرونا و برای بهبود وضع اقتصادی و معیشتی کشورهای درحال توسعه پیشنهاد کرد در ارائه وام به این کشور ها تسهیلاتی ارائه شود که مورد استقبال قرار گرفت. ما با وجود امکانات کم اقدام به اعمال محدودیت ها در کشور کردیم که در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس در کشور کمک شایانی به ما کرد. باعث افتخار است که بگویم فعالیت های اقتصادی ما به طور کامل به حالت عادی بازگشته است و صادرات ما افزایش یافته و نشانگرهای اقتصادی ما رشد اقتصادی را پیش بینی می کنند. بانک مرکزی و سیستم بانکی ما نیز بهترین عملکرد را به ثبت رساندند. برای افزایش همکاری های پاکستان و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن 2019 یک برنامه تعامل استراتژیک به امضا رسید. در دوران شیوع ویروس کرونا من با بسیاری از وزارای خارجه اتحادیه اروپا به صورت تلفنی در ارتباط بودم و از همکاری اتحادیه اروپا در مورد وضعیت طرح صادرات کالای کشورهای در حال توسعه به اتحادیه اروپا با عوارض کم یا بدون عوارض GSP Plus تشکر می کنم.
وی همچنین افزود: پاکستان خواهان امنیت پایدار در افغانستان است و این را با عمل به تعهدات خود با افغانستان ثابت کرده است. پاکستان بیش از 4 دهه میزبان مهاجران افغان بوده و خواهان بازگشت آبرومندانه آن ها به افغانستان است. همچنین ما خواهان روابط دوجانبه خوب با کشور های همسایه هستیم اما تروریسم هند امنیت منطقه را تهدید می کند. ما مدارک غیر قابل انکاری از حمایت تروریست ها توسط هند به دنیا ارائه کردیم که گزارش سازمان ملل نیز چهره قبیح هند را نمایان تر کرد. حقیقت سانحه پلوامه برای جهانیان آشکار شده است.

ارسال نظر

 
1