خبر فوری

 
 
دیدار سرکنسول سریلانکا با رئیس انجمن تجارت و صنعت کورنگی در کراچی
کد خبر :1888633062

15:36 1401/08/17


برچسب ها : انجمن تجارت و صنعت کورنگی, پاکستان و سریلانکا, دیدار, سرکنسول افتخاری سریلانکا, گفتگو,

سرکنسول سریلانکا جاگات آبیورنا طی بازدید از انجمن تجارت و صنعت کورنگی در کراچی با فراز الرحمان رئیس این انجمن دیدار و گفتگو کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز | سرکنسول سریلانکا جاگات آبیورنا طی بازدید از انجمن تجارت و صنعت کورنگی در کراچی با فراز الرحمان رئیس این انجمن دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، فراز الرحمان ضمن خوش آمدگویی به سرکنسول سریلانکا، بر ضرورت تشکیل هیئت های تجاری برای توسعه تجارت دوجانبه تاکید کرد و گفت: هر دو کشور می توانند با تجارت بر محور ارز محلی از فشار ارز خارجی رهایی یابند.

وی همچنین بر ظرفیت گسترده تجارت میان دوکشور اشاره کرد و افزود: در میان کشورهای عضو انجمن همکاری های منطقه ای جنوب آسیا، پاکستان دومین شریک تجاری سریلانکا بشمار می آید. همچنین محصولات پاکستانی به ویژه داروها، منسوجات و چرم در بازار سریلانکا و به همین ترتیب فرصت های تجاری سریلانکا از جمله چای، کاشی و غیره در بازار پاکستان گستره وسیعی دارند.

در ادامه این دیدار، سرکنسول سریلانکا بر تقویت روابط دوجانبه میان پاکستان و سریلانکا تاکید کرد و گفت: تجارت میان کشورهای عضو انجمن همکاری های منطقه ای جنوب آسیا، شرایط بسیاری برای گسترش روابط تجاری میان یکدیگر دارند و این حد از مبادلات به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: مجموع حجم تجارت فعلی میان دوکشور 400 میلیون دلار است بطوری که پاکستان به ارزش 300 میلیون دلار آن را به سریلانکا و 100 میلون دلار آن را سریلانکا به پاکستان صادر می کند.

وی همچنین در پایان بیان کرد: عمده اقلام صادراتی سریلانکا چای و نارگیل است که به کشورهای مختلف صادر می کند و در سال 2021 این اقلام به ارزش 11 میلیون دلار به پاکستان صادر گردید.

ارسال نظر

 
1