خبر فوری

 
 
دیدار سرکنسول ایران با رهبر اوپوزیسیون پارمان ایالت بلوچستان در کویته
کد خبر :1436566520

13:55 1400/10/29


برچسب ها : بلوچستان, حسن درویش وند, دیدار, رهبر اوپوزیسیون پارلمان ایالت بلوچستان, سرکنسول ایران, وکیل ملک اسکندر خان, کویته,

حسن درویش وند سرکنسول ایران در شهر کویته با وکیل ملک اسکندر خان رهبر جمعیت علمای اسلام و رهبر اوپوزیسیون پارمان ایالت بلوچستان دیدار و گفتگو کرد.


کویته: به گزارش راز نیوز | حسن درویش وند سرکنسول ایران در شهر کویته با وکیل ملک اسکندر خان رهبر جمعیت علمای اسلام و رهبر اوپوزیسیون پارمان ایالت بلوچستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط پاکستان و ایران، تعاملات و تجارت، بخصوص همکاری بین استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان در مسائل و موضوعات مربوطه بحث و تبادل نظر کردند.

سرکنسول ایران طی این دیدار با تاکید بر افزایش روابط دو کشور ایران و پاکستان و بخش های مرزی دو کشور با یکدیگر، گفت: مجلس ایالت بلوچستان می تواند بر افزایش روابط تجاری ایران و پاکستان و تجارت مرزی تاثیر بگذارد.

رهبر اوپوزیسیون پارلمان ایالت بلوچستان طی این دیدار با تمجید از تلاش های سرکنسول و کنسولگری ایران به منظور فراهم کردن تسهیلات برای تجار، گفت: پارلمان ایالت بلوچستان از گسترش روابط دو جانبه بین بخش های مرزی ایران و پاکستان حمایت می کند.

وی با تاکید بر تاثیر روابط تجاری مرزی با جمهوری اسلامی ایران بر رفاه مردم مرز نشین، گفت: تجارت مرزی با ایران از طریق مردم مرز نشین یکی از ملزمومات اقتصادی بلوچستان بوده و پارلمان ایالت بلوچستان برای تسهیل تجارت تلاش می کند.

وی همچنین با تمجید از اقدامات سرکنسول و کنسولگری ایران در زمینه تسهیل تجارت، گفت: ما با همکاری حکومت ایالتی بلوچستان و دولت فدرال پاکستان برای برداشتن موانع و تقویت روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1