خبر فوری

 
دیدار سردار عمر زاق اف معاون نخست وزیر ازبکستان با عمران خان
کد خبر :1130935281

10:02 1400/12/04


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, عمران خان, معاون نخست وزیر ازبکستان, نخست وزیر پاکستان, وزیر سرمایه گذاری,

سردار عمر زاق اف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان که در سفری یک روزه به اسلام آباد رفته است، روز گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سردار عمر زاق اف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان که در سفری یک روزه به اسلام آباد رفته است، روز گذشته با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات مختلف دوستانه میان پاکستان و ازبکستان و گسترش سطح تعاملات تجاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار با تاکید بر گسترش سطح روابط دوجانبه دوستانه میان دو کشور، عزم اسلام آباد برای برقراری روابط با ازبکستان در تمامی زمینه ها به ویژه در بخش تجارت، کشاورزی، انرژی و روابط مردمی را اعلام داشت.

وی با تاکید بر تعهد پاکستان به تکمیل پروژه ریلی ترانزیتی افغانستان، اتصال منطقه و یکپارچگی را نقطه عطفی در جهت توسعه و شکوفایی اقتصادی منطقه عنوان نمود.

عمران خان سپس با تشریح اهمیت برقراری امنیت و ثبات در جهت توسعه روابط برای شکوفایی اقتصادی منطقه، بر لزوم خاتمه فاجعه انسانی در افغانستان و مقابله با چالش های اقتصادی در این کشور تاکید ورزید.

نخست وزیر پاکستان همچنین خواستار برقراری پروازهای مستقیم میان لاهور و تاشکند جهت توسعه سطح روابط مردمی، تجاری و گردشگری میان دو کشور شد. وی همچنین تاکید کرد تمامی تفاهم نامه و توافقات دوجانبه از جمله توافقنامه های تجاری دارای اولویت هرچه فوری نهایی شوند.

ارسال نظر

 
1