خبر فوری

 
 
دیدار زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا با شاه محمود قریشی
کد خبر :224312215

17:53 1399/04/11


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, زلمی خلیل زاد,

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای امور افغانستان طی نخستین دیدار خود، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای امور افغانستان طی نخستین دیدار خود، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و ضمن ابراز تاسف از حمله مسلحانه عناصر شبه نظامی بلوچ به ساختمان بورس اوراق بهادار کراچی و ستایش از عملیات طی واکنش سریع، در زمینه وضعیت منطقه و به ویژه صلح افغانستان به طور مفصل گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان، گفت: پیشرفت های انجام شده در روند صلح افغانستان بسیار دلگرم کننده است، آمادگی طرفین برای مذاکرات بین احزاب داخلی افغانستان قابل ستایش است، و این گفتگو ها راه را برای یک صلح پایدار در افغانستان هموار می کنند. صلح افغانستان وارد مرحله مهمی شده است، بنابراین باید مواظب عناصر و قدرت هایی باشیم که درصدد تخریب و نابودی تلاش های صورت گرفته در زمینه صلح افغانستان هستند. پاکستان از 4 دهه گذشته درحال میزبانی از پناهجویان افغانستانی است و برای بازگشت با عزت این افراد به کشورشان، همکاری جامعه بین المللی امری ضروری است. پاکستان به نقش آفرینی مثبت خود در زمینه برپایی صلح پایدار ادامه خواهد داد و توسعه کل منطقه به صلح افغانستان بستگی دارد.

لازم به ذکر است طی سفر زلمی خلیل زاد به پاکستان و دیدار با عمران خان نخست وزیر این کشور در ادامه روند دیدارها، قرار است نخست وزیر پاکستان در زمینه نقش مستقیم هند در افزایش عملیات های تروریستی در خاک پاکستان و حمایت نظامی و مالی از این عناصر صحبت کند.

ارسال نظر

 
1