خبر فوری

 
 
دیدار زلمی خلیل زاد با مقامات گروه تروریستی طالبان در قطر
کد خبر :1753566352

18:54 1397/07/21


برچسب ها : آمریکا, تروریست, تروریسم, طالبان, عربستان سعودی, قطر,

زلمی خلیل زاد ،نماینده ویژه آمریکا درامور صلح افغانستان با تیم مقامات گروه تروریستی طالبان در دوحه / قطر، مذاکرات کرده است .


زلمی خلیل زاد ،نماینده ویژه آمریکا درامور صلح افغانستان با تیم مقامات گروه تروریستی طالبان در دوحه / قطر، مذاکرات کرده است .

به گزارش خبرگزاری وال استریت آمریکایی، هنوز این امر واضح نشده است که میان دوطرف در این دیدار در چه زمینه ای گفتو گو صورت گرفته است. اما امکان دارد در این نشست درمورد پیوستن طالبان به روند صلح در افغانستان بحث و گفتو گو انجام شده باشد.

براساس اخبار منتشره، این دیدار طی سفر زلمی خلیل زاد به دوحه طی هفته اخیر انجام شده است.

گفتنی است که زلمی خلیل زاد، پس از به عهده گرفتن وظیفه صلح ملی افغانستان، این نخستین سفر مفصل وی در خاورمیانه بوده است. وی طی این سفر علاوه بر قطر، به افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز سفر کرد.

لازم به ذکر است که، وزارت خارجه آمریکا از تایید و یا تکذیب خبر دیدار زلمی خلیل زاد با مقامات طالبان ،خودداری ورزیده است. به گفته خبرگزاری های آمریکایی، این ملاقات در روز جمعه اخیر انجام شده است.

گفتنی است که شیر محمد عباس استانکزی، مسئول دفتر طالبان در قطر، رهبری مقامات طالبان را در این دیدار به عهده داشته است.

به نقل از شبکه تلویزیونی تمدن، گروه طالبان با انتشار خبرنامه ای دیدار نمایندگان این گروه با زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح در افغانستان در دوحه، پایتخت قطر را تایید کرده است.
در این خبرنامه آمده است که دو طرف برای دستیابی به راه حل صلح در افغانستان دیدارهایشان را ادامه خواهند داد.

گفتنی است که طی 4 ماه گذشته برای دومین بار است که مقامات آمریکایی با مقامات گروه تروریستی طالبان مذاکرات میکنند.

ناگفته نماند که قبل از این نیز در ماه جولای سال جاری، نماینده آمریکایی، ایلس ویلز نیز در پایتخت قطر /دوحه با مقامات طالبان دیدار و گفتو گو کرده بود، گفتنی است که این دیدار برای بررسی پذیرش مذاکرات صلح در افغانستان از جانب طالبان بوده است.

ارسال نظر

 
1