خبر فوری

 
دیدار رضوان حسین وزیر امور خارجه اتیوپی با عمران خان
کد خبر :1939426386

10:28 1400/12/03


برچسب ها : پاکستان و اتیوپی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه اتیوپی,

رضوان حسین وزیر امور خارجه اتیوپی روز دوشنبه در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رضوان حسین وزیر امور خارجه اتیوپی روز دوشنبه در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و آدیس آبابا و موضوعات مورد علاقه دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رضوان حسین وزیر امور خارجه اتیوپی که به عنوان نماینده ویژه نخست وزیر این کشور به پاکستان سفر کرده است، پیام ویژه آبی احمد علی نخست وزیر اتیوپی را به عمران خان ابلاغ و از وی برای سفر به اتیوپی دعوت به عمل آورد.

نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار برای همتای اتیوپیایی خود آرزوی موفقیت و سلامتی روز افزون نمود و از پیام دوستانه نخست وزیر اتیوپی استقبال و از دعوت وی برای سفر به اتیوپی نیز تقدیر نمود.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان به روابط دیرینه خود با اتیوپی اهمیت ویژه ای می دهد، دو کشور نیازمند توسعه همکاری ها در زمینه تجارت و سرمایه گذاری هستند.

وی همچنین از تصمیم اتیوپی برای گشایش سفارت در اسلام آباد استقبال نمود و گفت: سیاست دولت مبنی بر نزدیک شدن به آفریقا نشان دهنده تلاش های پاکستان برای افزایش نفوذ خود در قاره آفریقا است.

عمران خان در ادامه با نگران کننده خواندن تغییرات اقلیمی و آب و هوایی برای دو کشور به تشریح طرح درخت کاری دولت پاکستان موسوم به «سونامی ده میلیارد درخت» پرداخت و از طرح "میراث سبز" اتیوپی نیز تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1