خبر فوری

 
 
دیدار رئیس هیئت نمایندگان مجلس شورای عربستان با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1582086218

16:04 1400/10/02


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری اسلامی, اسلام آباد, افغانستان, پاکستان و عربستان, پنجاب, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, رئیس هیئت نمایندگان مجلس شورای عربستان, مجلس شورای عربستان سعودی,

دکتر عبدالله محمد بن شیخ رئیس هیئت نمایندگان مجلس شورای عربستان به همراه هیئتی از نمایندگان مجلس شورای عربستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| معاونت مطبوعاتی ریاست جمهوری پاکستان اعلام کرد: دکتر عبدالله محمد بن شیخ رئیس هیئت نمایندگان مجلس شورای عربستان به همراه هیئتی از نمایندگان مجلس شورای عربستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله گسترش روابط در همه ی سطوح بین پاکستان و عربستان و ارتقاء سطح همکاری های پارلمانی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان و عربستان دارای روابطی دیرینه و عمیق با یکدیگر بوده و برای تحقق منافع متقابل پاکستان و عربستان همکاری قوی بین دو کشور ضرورت دارد. وی همچنین از عربستان برای حمایت تاریخی و مداوم از پاکستان در مشکلات سخت تشکر کرد.

وی همچنین به رهبران عربستان برای موافقت با برگزاری به موقع هفدهمین نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه تبریک گفت. علاوه بر این وی با تعریف از عربستان به دلیل بسیج جامعه جهانی و کمک های مالی به منظور کمک به مردم افغانستان، گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در این شرایط سخت به مردم افغانستان پیام امید، همبستگی و اتحاد را ارسال کردند.

وی همچنین گفت: جوامع اسلامی باید برای حل چالش اسلام هراسی با یکدیگر همکاری کنند. وی همچنین طی این دیدار به نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر و اقدامات ظالمانه هند علیه مردم کشمیر اشاره کرده و خواستار توقف نقض حقوق بشر توسط هند در جامو و کشمیر و دادن حق تعیین سرنوشت خود به مردم کشمیر با اعمال فشار توسط سازمان ملل بر اساس قطعنامه های شورای امنیت این سازمان شد.

رئیس هیئت نمایندگان مجلس شورای عربستان نیز طی این دیدار گفت: من پاکستان را خانه دوم خود می دانم و باید برای تقویت روابط دو جانبه اقدامات عملی صورت گیرد.

وی همچنین پیام تبریک شاه سلمان بن عبد العزیز السعود پادشاه عربستان و شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را به رئیس جمهور پاکستان ابلاغ کرده و به وی برای برگزاری باشکوه هفدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی تبریک گفت.

ارسال نظر

 
1