خبر فوری

 
 
دیدار رئیس هلال احمر ترکیه با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در ترکیه
کد خبر :1733475638

11:32 1401/06/02


برچسب ها : آسیب دیدگان از سیل و خشکسالی, پاکستان و ترکیه, رئیس مجلس سنای پاکستان, رئیس هلال احمر ترکیه, سیل, محمد صادق سنجرانی,

دکتر کریم کنک رئیس هلال احمر ترکیه روز گذشته با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


آنکارا: به گزارش راز نیوز| دکتر کریم کنک رئیس هلال احمر ترکیه روز گذشته با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار رئیس هلال احمر ترکیه را از آخرین وضعیت سیل اخیر در ایالت‌های بلوچستان و سند و خسارت‌های ناشی از این بلای طبیعی آگاه ساخت و افزود: مردم بلوچستان و سند در وضعیت بی خانمانی و سردرگمی به سر می‌برند، آسیب دیدگان از سیل نیازمند فوری مواد غذایی و اقلام دارویی هستند.

وی از نهادهای بین‌المللی خواستار انجام اقدامات برای امدادرسانی فوری به مناطق سیل زده پاکستان شد و گفت: تنها با کمک‌های بین‌المللی می‌توان با این‌گونه بلایای طبیعی مقابله نمود. نهادهای مرتبط با مدیریت بحران دو کشور باید از تجارب یکدیگر برای مقابله با بلایای طبیعی استفاده نمایند.

محمد صادق سنجرانی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی در سطح جهان همکاری‌های بین‌المللی و سازمانی امری ناگزیر است. سازمان هلال احمر ترکیه نقش ویژه‌ای در بهبود وضعیت زندگی مردم پاکستان و ایجاد رفاه برای آنان دارد و دولت ترکیه نیز همواره در برهه‌های دشوار در کنار پاکستان حضور داشته است.

رئیس مجلس سنای پاکستان افزود: ما قدران دولت ترکیه برای کمک‌های فراهم شده هستیم. سازمان هلال احمر دو کشور با همکاری مشترک نقش ویژه‌ای در خصوص مهاجران افغان ایفا کرده‌اند.

رئیس سازمان هلال احمر ترکیه نیز در این دیدار نسبت به همکاری با دولت پاکستان برای مقابله با وضعیت بحرانی ناشی از سیل اعلام آمادگی نشان داد.

 

ارسال نظر

 
1