خبر فوری

 
 
دیدار رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ماریا فرناندا با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1733605897

16:16 1397/10/28


برچسب ها : پاکستان, سازمان مل متحد,

ماریا فرناندا اسپینوزا رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در شهریور ماه سال جاری به این سمت رسیده بود، طی سفر خود به اسلام آباد پاکستان با وزیر امور خارجه این کشور شاه محمود قریشی دیدار و گفت و گو کرد.


 

به گزارش راز نيوز، ماریا فرناندا اسپینوزا رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در شهریور ماه سال جاری به این سمت رسیده بود، طی سفر خود به اسلام آباد پاکستان با وزیر امور خارجه این کشور شاه محمود قریشی دیدار و گفت و گو کرد.

گفتنی است وی در این سفر خود با مقامات عالی رتبه کشور پاکستان همچون : نخست وزیر عمران خان، رئیس جمهور دکتر عارف علوی، نمایندگان سازمان ملل متحد و نمایندگان سازمان های جامعه مدنی و حقوق زنان نیز دیدار خواهد کرد.

محمود قریشی و خانم اسپینوزا طی دیدار دوجانبه در رابطه با امور جهانی، تجارت آزاد و وضعیت منطقه به عنوان اصلاحات سازمان ملل متحد و شورای امنیت به گفت و گو و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

ماریا طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مفید خواندن دیدار خود و محمود قریشی ابراز داشت ، سفر به پاکستان و ملاقات با روسای دولت جدید این کشور باعث افتخار من است.

وی درخصوص اموری که دوطرف در رابطه با آنها به بحث پرداخته اند گفت : علاوه بر مباحث دیگر در رابطه با اثرات مهاجرین و هجرت در دنیا نیز صحبت کردیم.
وی افزود، به پاکستان برای پناه دادن به مهاجرین کشور افغانستان تبریک عرض میکنم.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل با دشوار خواندن میزبانی مهاجرین توسط کشوری گفت : نه تنها این امر دشوار است بلکه در سرمایه و ذخایر کشور نیز موثر واقع می شود.
وی همچنین ابراز داشت که باید چنین کشورهایی که دل رحمی خود را آشکار می کنند، مورد توجه قرار گیرند.
ماریانا فرناندا با تقدیر از زحمات کشور پاکستان درخصوص ماموریت صلح افغانستان اظهار داشت، امنیت افغانستان موجب برپایی امنیت در منطقه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی گفت : به عنوان رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، در حال تلاش برای امنیت کشمیر هستم، و سازمان ملل نیز در تلاش برای حل و فصل کردن مشکلات کشمیر است.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در رابطه با گفت و گوهای انجام شده گفت : علاوه بر مسائل مهم، در رابطه با نقض حقوق بشر در کشمیر نیز به تبادل نظر و بحث پرداختیم.
وی افزود، طی این دیدار رئیس مجمع عمومی از اقدامات کشور پاکستان در رابطه با تامین حقوق زنان قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1