خبر فوری

 
 
دیدار رئیس مجلس نمایندگان افغانستان با شاه محمود قریشی
کد خبر :507753502

15:21 1399/08/03


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, مجلس نمایندگان افغانستان, میر رحمان رحمانی, وزیر امور خارجه پاکستان,

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان که روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه وارد پاکستان شده است، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان که روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه وارد پاکستان شده است، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان و هیئت همراه امروز با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی دیدار نمود.

دو طرف در جریان این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و کابل و دیگر موضوعات مورد علاقه و موضوعات منطقه ای به ویژه مسئله صلح افغانستان به بحث و رایزنی پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط با افغانستان برای دولت اسلام آباد اظهار داشت: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط تاریخی و دوستانه خود با افغانستان قائل است و دولت اسلام آباد نگاه ویژه ای و مثبتی را در خصوص ملت افغان دارد.

وی با بیان اینکه پس از بر عهده گرفتن منصب وزارت امور خارجه، نخستین سفر خود را به افغانستان انجام دادم گفت: 10 نکته اساسی و روشن را به پارلمان افغانستان ابلاغ بفرمائید، هیچکدام از احزاب و قدرت های موجود در افغانستان مورد حمایت ما نیستند و سیاست ما در مقابل تمامی این گروه ها و احزاب یکسان و برابر است، ما خواستار دستیابی افغانستان به خود مختاری و اتحاد با حفظ تمامیت ارضی هستیم.

وی گفت: برپایی صلح و ثبات در افغانستان و توسعه این کشور از منافع اصلی پاکستان می باشد، ما باید از فرصت های موجود برای همکاری های دوجانبه در بخش تجارت و اقتصاد بهره ببریم.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: نخست وزیر و دولت پاکستان همواره بر این نکته تاکید داشته اند که اقدام نظامی راهکار حل مسائل افغانستان نیست و بر همین اساس برای آغاز مذاکرات صلح افغانستان تلاش نمودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت ایجاد شده پس از توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان  خاطرنشان کرد: مذاکرات بین الافغان می تواند دچار پیچیدگی شود و بیش از مدت زمان مورد انتظار به طول بیانجامد، بر همین اساس طرفین مذاکره باید برای دستیابی به نتایج مثبت، صبر پیشه کنند، نهایی شدن مذاکرات بین الافغان بسیار ضروری است.

شاه محمود قریشی تصریح کرد: رای مردم افغانستان و تصمیمات مقامات این کشور برای ما قابل احترام است، هیچ کشوری همچون پاکستان خواهان برپایی امنیت و ثبات در افغانستان نیست.

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز در جریان این دیدار از اقدامات دولت پاکستان برای تقویت مناسبات و تحکیم روابط دو کشور و  افزایش سطح همکاری های تجاری به تلاش ویژه رفع موانع  تجارت ترانزیتی افغانستان تقدیر نمود.

وی افزود: افغانستان ارزش ویژه ای برای روابط خود با پاکستان قائل است و ما خواهان تقویت بیش از پیش مناسبات خود ما اسلام آباد هستیم، تلاش های پاکستان برای برپایی صلح در منطقه قابل ستایش است.

 

ارسال نظر

 
1