خبر فوری

 
 
دیدار رئیس مجلس ملی زیمبابوه با رئیس مجلس لوک سابا ی هند
کد خبر :733758700

14:48 1401/09/18


برچسب ها : دهلی نو, رئیس مجلس, روابط اقتصادی, گردشگری, هند, هند و زیمبابوه,

یک هیئت پارلمانی به سرپرستی وکیل ژاکوب مودندا رئیس مجلس ملی زیمبابوه روز پنجشنبه 17 آذر با اوم برلا رئیس مجلس سوک سابا ی هند دیدار کرد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| یک هیئت پارلمانی به سرپرستی وکیل ژاکوب مودندا رئیس مجلس ملی زیمبابوه روز پنجشنبه 17 آذر با اوم برلا رئیس مجلس سوک سابا ی هند دیدار کرد.

اوم برلا در این دیدار با برجسته سازی روابط میان دو کشور، آن را دوستانه و نزدیک عنوان کرد و با بیان اینکه بین دو کشور دیدار های منظم در سطح بالا جریان دارد و روابط اقتصادی هند با زیمبابوه همچنان روبه رشد است، گفت: هند به زیمبابوه به عنوان یک شریک قابل اعتماد، افتخار می کند. این استحکام پایه و اساس روابط دوجانبه است که شامل همکاری های سیاسی، اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری و همچنین همکاری های فرهنگی، دیپلماتیک و توسعه است.

وی ابراز امیدواری کرد که باتوجه به روابط مثبت و همکاری های متقابل میان پارلمان های دو کشور، در آینده نیز این روابط بیش از پیش مستحکم خواهند شد. برلا در مورد همکاری های چند جانبه بین دو کشور گفت:این همکاری ها باید با هم پیوند خورده و توسعه و تعمیق شود و تعامل و گفتگوی بیشتر بین دو پارلمان ما در آینده افزایش یابد.

رئیس مجلس سوک سابا هند با بیان دیدگاه های خود درباره روابط دوجانبه بین دوکشور، اظهار داشت: هند در زمینه توسعه منابع انسانی سالانه بیش از 200اسلات ITEC به زیمبابوه ارائه می کند و بورسیه های ITEC و ICC R در بین مردم زیمبابوه محبوب هستند. تعداد زیادی از دانش جویان زیمبابوه برای تحصیل به هند می آیند.

وی در ادامه با بیان اینکه هند همچنین سهم عمده ای در گردشگری پزشکی برای زیمبابوه دارد، بر گسترش همکاری ها در زمینه های جدید از جمله گردشگری پزشکی تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1