خبر فوری

 
 
دیدار رئیس مجلس شورای نمایندگان بحرین در رأس یک هیئت با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1380170880

14:16 1400/08/29


برچسب ها : امور دفاعی, پاکستان و بحرین, تجارت, رئیس شورای نمایندگان بحرین, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط اقتصادی, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, مجلس شورای نمایندگان بحرین, محمد صادق سنجرانی, همکاری دفاعی,

خانم فوزیه بنت عبدالله زینال رئیس مجلس شورای نمایندگان بحرین در رأس یک هیئت با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم فوزیه بنت عبدالله زینال رئیس مجلس شورای نمایندگان بحرین در رأس یک هیئت با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

گفتنی است این هیئت بحرینی که به دعوت اسد قیصر رئیس مجلس ملی به پاکستان سفر کرده است، پیش از این دیدار، با دکتر عارف علوی رئیس جمهور، عمران خان نخست وزیر و ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرده است.

براساس جزئیات منتشر شده از این دیدار، رئیس مجلس سنا ضمن برجسته سازی اهمیت روابط دیرینه برادرانه با بحرین برای پاکستان و مطرح کردن این مولفه که این روابط با پیوندهای مشترک مذهبی و ارزش های فرهنگی پیوند خورده اند، افزود: بازدید های عالی رتبه پارلمانی و دفاعی موجب تقویت بیشتر روابط دوجانبه می شود. وی همچنین فرا رسیدن سالگرد طلایی استقلال بحرین را به رئیس مجلس شورای نمایندگان و مردم بحرین تبریک گفت.

 

محمد صادق سنجرانی در ادامه صحبت های خود با تبریک گفتن 50 ساله شدن روابط دیپلماتیک میان دو کشور ، اظهار داشت که پاکستانی های مقیم بحرین به همراه پاکستان، در توسعه اجتماعی و اقتصادی بحرین نیز نقش مهمی ایفا می کنند. از دولت بحرین بابت مراقبت خوب از پاکستانی های مقیم بحرین در برهه کووید 19 تشکر می کنیم. وی افزود: بحرین می تواند نیروی انسانی متخصص و ماهر بیشتری از پاکستان دریافت کند، دو کشور می توانند مکانیزمی را برای هماهنگی منظم بین وزارتخانه های توسعه منابع انسانی ایجاد کنند تا از تخصص و تجربه یکدیگر بهره مند شوند. وی در مورد افغانستان خاطر نشان ساخت که پاکستان همواره تاکید کرده است که راه حل سیاسی جامع از ضروریات زمان فعلی برای افغانستان است و همچنین هر از گاهی رهبری افغانستان را برای رسیدن به این هدف ترغیب کرده ایم.

وی افزود: افغانستان از 40 سال گذشته درحال رویارویی با بی ثباتی و تنش ها است و پاکستان نیز درپی تاثیرات منفی آن با مشکلاتی مواجه بوده است. افغانستان با ثبات برای رفاه و توسعه منطقه ضروری است.

صادق سنجرانی در ادامه طی گفت و گو در مورد تجارت میان پاکستان و بحرین با بیان اینکه حجم تجاری سالانه 197 میلیون دلار مطابق با فرصت های گسترده اقتصادی و تجاری میان دو کشور نیست،  و پاکستان پتانسیل بالایی برای صادرات کشاورزی، مواد غذایی، دام، ماهیگیری، منسوجات خانگی، کالاهای چرمی، مبلمان و ابزار جراحی به بحرین را دارد، تاکید کرد که بحرین می تواند در بخش های جست و جوی نفت و گردشگری پاکستان سرمایه گذاری کند. پاکستان به دلیل سیاست های سرمایه گذاری آزاد، نرخ بازدهی بالا و سهولت در انجام تجارت، مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی است.

رئیس مجلس سنا اظهار داشت: به همراه امور دفاعی، همکاری های همه جانبه نشان دهنده اعتماد دوجانبه و دوستی است.

رئیس مجلس شورای نمایندگان بحرین در این بین با مهم عنوان کردن کشور پاکستان، از اهمیت روابط با پاکستان برای بحرین گفت و افزود: از طریق همکاری نهادی، تسریع در رفت و آمد هیئت های پارلمانی و با افزایش تجارت و سرمایه گذاری می توان تلاش کرد مناسبات دوجانبه را به قله های جدید رساند. وی با مهم خواندن سفر خود به پاکستان، ابراز امیدواری کرد که این سفر باعث تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه و روابط برادرانه می شود.

ارسال نظر

 
1