خبر فوری

 
 
دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران
کد خبر :1383578445

12:49 1400/05/14


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, بازارچه های مشترک مرزی, پاکستان و ایران, رئیس جمهور ایران, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی,

رئیس مجلس سنای پاکستان عصر گذشته با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران دیدار کرد و طرفین در خصوص مسائل روابط پاکستان و ایران، توسعه منطقه ای، همکاری اقتصادی و روابط پارلمانی به گفتگو نشستند.


تهران: به گزارش راز نیوز| محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان که روز گذشته به دعوت جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده پاکستان جهت شرکت در در مراسم تنفیذ رئیس جمهور جدید وارد تهران شده بود، با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نومنتخب جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

براساس گزارش منتشر شده از این دیدار، طرفین در خصوص روابط پاکستان و ایران، توسعه منطقه ای، همکاری اقتصادی و روابط پارلمانی به گفتگو پرداختند. همچنین در خصوص گسترش تعاملات پارلمانی و ثبات روابط اقتصادی توافق شد.

رئیس سنای پاکستان در این دیدار ضمن آرزوی بهترین ها برای رئیس جمهور جدید ایران از جانب مردم، مجلس، رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان، اظهار داشت که در دوران شما، روابط دیرینه مذهبی، فرهنگی و تجاری بین پاکستان و ایران بیشتر تقویت خواهند یافت. طرفین در خصوص اتخاذ تلاش های مشترک جهت مبارزه با روند فزاینده اسلام هراسی نیز توافق کردند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تبادل هیئت های پارلمانی فیمابین، اظهار داشت که ضروری است برای گسترش بیشتر روابط اقتصادی و تجاری نیز اقدامات بیشتری انجام گیرد. توسعه و پیشرفت بیشتر مناطق مرزی مشترک ایران با بلوچستان (پاکستان)، موجب تسریع در روابط مردمی و همکاری تجاری میان دو کشور می شود.

همچنین طرفین در مورد مسائل فلسطین و کشمیر نیز به رایزنی پرداختند. صادق سنجرانی گفت: حمایت از حق خودمختاری کشمیری ها و متوقف سازی مظالم هند علیه این مردم، نیازمند نقش آفرینی مشترک جامعه جهانی است. از حمایت مداوم رهبری ایران از حق خودمختاری کشمیری ها، تشکر می کنم. برای افزایش بیشتر تجارت میان دو کشور، ضروری است تا راه های تجاری بیشتر و بازارچه های مرزی در مناطق مرزی بلوچستان تشکیل شوند.

وی اظهار داشت که همچنین خواستار فراهم کردن برق بی وقفه به مناطق مرزی تربت، پنجگور و مکران بلوچستان هستیم. رئیس جمهور ایران در این بین گفت: موانع پیش رو برای توسعه تجارت منطقه ای و تامین بی وقفه برق مناطق بلوچستان فورا برطرف می شود.

ارسال نظر

 
1