خبر فوری

 
 
دیدار رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه بنیاد فردریش ابرت آلمان با رئیس پارلمان پاکستان
کد خبر :1438010155

10:46 1401/08/11


برچسب ها : اسلام آباد, بنیاد فردریش ابرت, پاکستان و آلمان, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف,

راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان در دیدار هیئت آلمانی بر اهمیت روابط اسلام آباد و برلین در بخش‌های مختلف تأکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان در دیدار هیئت آلمانی بر اهمیت روابط اسلام آباد و برلین در بخش‌های مختلف تأکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه آلمانی شامل میکرو گنتر رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه، بنیامین رایشنباخ رئیس میز پاکستان و دکتر نیلز هگویچ مدیر کشوری بنیاد فردریش ابرت آلمان روز گذشته با حضور در محل ساختمان پارلمان پاکستان با راجا پرویز اشرف دیدار نمودند.

راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان در این دیدار با اشاره به تغییرات اقلیمی در جهان ابراز داشت: تغییرات آب و هوایی خطر بزرگی برای زیست انسان در جهان است، همکاری در سطح جهانی برای مقابله با این چالش و حفظ بشر از پیامدهای این پدیده امری ضروری است.

وی با تأکید بر اهمیت روابط عمومی پارلمانی خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری برنامه ارتباطات پارلمانی به ویژه همکاری بنیاد فردریش ابرت با کمیته ویژه کریدور اقتصادی پاکستان چین بسیار حائز اهمیت است. وی دسترسی به مجلس برای افزایش اعتماد عمومی به این نهاد را ضروری دانست.

رئیس مجلس ملی پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به روابط پاکستان و آلمان تصریح کرد: دو کشور دارای روابط نزدیک و دوستانه مبتنی بر اتفاق نظر در امور مهم بین‌المللی و اعتماد متقابل هستند.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه روابط پارلمانی میان دو کشور افزود: روابط میان پارلمان‌های دو کشور به تقریب میان ملت‌های دو کشور و تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه کمک خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به ویرانی‌های برجامانده در نتیجه سیل سهمگین در پاکستان تصریح کرد: در پی وقوع سیل در پاکستان که در نتیجه پیامدهای تغییرات آب و هوایی صورت گرفت میلیاردها دلار از زیرساخت‌های پاکستان نابود و ده‌ها نفر نیز جان باختند، این در حالی است که سهم پاکستان در عوامل مرتبط با تغییرات آب و هوایی بسیار ناچیز است.

رئیس پارلمان پاکستان همچنین از همکاری‌های مردم و دولت آلمان در امدادرسانی به مردم سیل زده در پاکستان تقدیر نمود.

رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه بنیاد فردریش ابرت نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رئیس پارلمان پاکستان وی را از برنامه‌های مختلف این بنیاد در پارلمان پاکستان به ویژه برنامه اخیر در بودجه بندی جنسیتی در گروه پارلمانی زنان آگاه ساخت. هدف از این برنامه تضمین برابری جنسیتی و عدالت جنسیتی در پاکستان است.

وی افزود: بنیاد فردریش ابرت از سال 1980 میلادی در حال انجام خدمات در پاکستان است و برنامه‌های بنیاد ما در جهت توسعه اجتماعی در پاکستان تداوم خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1