خبر فوری

 
 
دیدار رئیس انجمن دوستی مردم چین با کشورهای خارجی با وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان
کد خبر :2008631881

11:48 1401/08/20


برچسب ها : احسن اقبال, اسلام آباد, انجمن دوستی مردم چین با کشورهای خارجی, بندر گوادر, پاکستان و چین, پروژه ریلی ام ال 1, پروژه سی پک, دولت فدرال پاکستان, فرودگاه گوادر, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

لین سونگ تیان رئیس انجمن دوستی مردم چین با کشورهای خارجی روز گذشته در صدر یک هیئت شش نفره با احسان اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| لین سونگ تیان رئیس انجمن دوستی مردم چین با کشورهای خارجی روز گذشته در صدر یک هیئت شش نفره با احسان اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

احسن اقبال وزیر برنامه ریزی پاکستان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه تاریخی میان اسلام‌آباد و پکن ابراز داشت: دولت حاکم تمامی طرح‌های مرتبط به مجموعه اقتصادی سی پک را از سر گرفته است و تمامی تلاش‌های لازم برای تکمیل پروژه‌های سی پک تسریع یافته است.

وی افزود: سفر موفق نخست وزیر پاکستان به چین نشان دهنده عزم دولت برای ازسرگیری طرح‌های سی پک است.

وزیر برنامه ریزی پاکستان در ادامه این دیدار به تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه پروژه ریلی ام ال 1 و راه آهن شهری کراچی موسوم به KCR که در جریان سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به پکن مورد توافق قرار گرفته بود پرداخت.

وی همچنین گزارشی از دیگر طرح‌های سی پک در بخش‌های انرژی خورشیدی، کشاورزی و فناوری اطلاعات را به هیئت چینی ارائه داد و افزود: پاکستان از پتانسیل ویژه‌ای در بخش کشاورزی برخوردار است و چین می‌تواند از ظرفیت‌های موجود در این زمینه بهره‌مند شود.

احسن اقبال در بخش دیگری از این دیدار با تشریح نرخ رشد و توسعه پاکستان خواستار همکاری پکن در این زمینه شد.

وی در ادامه در خصوص ایجاد مناطق ویژه اقتصادی به اظهار نظر پرداخت و گفت: دولت حاکم اقدامات خود برای راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی را به سرعت آغاز کرده است.

وزیر برنامه ریزی پاکستان با اشاره به ازسرگیری فعالیت فرودگاه گوادر از سال آینده خاطرنشان کرد: بندر گوادر از پتانسیل بالقوه برای توسعه گردشگری برخوردار است.

لین سونگ تیان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بازار چین اظهار داشت: بازار چین سودآوری، ثبات و فرصت‌های تجاری خوبی برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

وی با اطمینان بخشی در زمینه همکاری همه‌جانبه با پاکستان در تمام زمینه‌ها از اعزام یک گروه از کارشناسان چینی به پاکستان در آینده‌ای نزدیک برای تبادل تجارب مشترک جهت اجرای پروژه‌های مختلف میان دو کشور خبر داد.

ارسال نظر

 
1