خبر فوری

 
دیدار رئیس ارتش پاکستان با نماینده آمریکا زلمی خلیل زاد
کد خبر :1415033505

19:53 1397/10/27


برچسب ها : آمریکا, اسلام آباد, ایالات متحده, رئیس ارتش پاکستان, زلمی خلیل زاد, صلح افغانستان,

رئیس ارتش پاکستان ژنرال باجوا با نماینده خصوصی آمریکا در امور صلح افغانستان زلمی خلیل زاد دیدار کرد.


به گزارش «راز نیوز» طبق گفته سخنگوی ارتش پاکستان، هیئت سیاسی آمریکا با صدارت زلمی خلیل زاد وارد مقر اصلی فرماندهی ارتش پاکستان شد. رئیس ارتش پاکستان با نماینده خصوصی آمریکا زلمی خلیل زاد دیدار کرد. طی این دیدار ژنرال اوستن مأمور ارشد آمریکا، معاون دوم رئیس‌جمهور آمریکا خانم لیزا کرستن و مقامات دیگر آمریکایی حضور داشتند که در امور منطقه و بخصوص افغانستان به بحث و گفتگو پرداختند.

طبق گفته سخنگوی ارتش پاکستان هیئت سیاسی امریکا از عمل کرد پاکستان برای پاک‌سازی تروریست‌ها و عملیات «رد الفساد» قدردانی کرد. سخنگوی ارتش پاکستان افزود: روند صلح افغانستان مورد بازبینی قرار گرفت و نمایندگان وزارت دفاع ایالات‌متحده، وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا در این دیدار حضور داشتند.

 

 

از طرف پاکستان خانم تهمینه جنجوعه وزیر امور خارجه و مقامات وزارت دفاع پاکستان نیز در این دیدار حضور داشتند. زلمی خلیل زاد مقامات پاکستانی را در مورد دیدارهای اخیر خودآگاه کرد و از پاکستان برای فراهم نمودن مذاکرات با طالبان قدردانی کرد. در ادامه سخنگوی ارتش پاکستان تعهد خود را برای روند برقراری امنیت در افغانستان براز کرد و گفت: پیشرفت درروند صلح افغانستان مسئولیت مشترک ما است اما روند گفتگوی دوجانبه بسیار اهمیت دارد.

لازم به ذکر است این پنجمین سفر زلمی خلیل زاد به پاکستان است و وی فردا با وزیر امور خارجه شاه محمود قریشی دیدار خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1