خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دوارته پاشیگو رئیس اتحادیه بین المجالس با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان، سناتور فیصل سلیم رحمن و پولو نئوس پوزینیو سفیر پرتغال نیز حضور داشتند.

رئیس جمهور پاکستان طی این دیدار از تعهد پاکستان برای انجام ماموریت اتحادیه بین المجالس سخن گفت و بیان کرد که پاکستان متعهد به اجرای ماموریت اتحادیه بین المجالس برای ایجاد امنیت، دموکراسی، حفظ حقوق بشر، برابری جنسیتی و توانمندسازی جوانان است و از این اتحادیه نیز انتظارات زیادی دارد.

وی افزود: پاکستان خواستار حفظ حقوق بشر در ایالت جامو و کشمیر هند و ایفای نقش اتحادیه بین المجالس برای حل درگیری ها است. امیدواریم که اتحادیه بین امجالس به اسلام هراسی و افزایش ظلم و ستم نسبت به مسلمانان در هند توجه کند.

وی طی این دیدار گفت: سیل ویرانگر اخیر پاکستان باعث ایجاد نگرانی دنیا شده است. تغییرات آب و هوایی در مناطق مختلف دنیا از جمله پاکستان موجب تخریب و ویرانی گسترده شده است. برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و انتشار گازهای گلخانه ای، لازم است اقداماتی جدی، معنادار و مؤثر انجام شود. باعث تاسف است که پاکستان با وجود انتشار کمتر از یک درصد از گازهای گلخانه ای گرفتار بدترین آثار گرم شدن زمین شده است.

وی همچنین گفت: اتحادیه بین المجالس باید برای کاهش آثار منفی تغییرات آب و هوایی در سطوح پارلمانی اقداماتی انجام دهد. پاکستان نمی تواند توانبخشی بیش از 30 میلیون نفر و بازسازی صدها هزار خانه و زیرساخت های مهم کشور را به تنهایی بر عهده بگیرد. کشورهای توسعه یافته به پاکستان برای عبور از ویرانی گسترده ناشی از سیل ایجاد شده توسط گرمای جهانی کمک کنند.

رئیس اتحادیه بین المجالس نیز طی این دیدار از خسارات جانی و مالی گسترده و نابودی زیرساخت های پاکستان ابراز نگرانی کرد و گفت که اتحادیه بین المجالس به عنوان یک مجمع چندجانبه مشکلات پیشروی جهان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. هیچ کشوری بدون همکاری کشورهای دیگر نمی تواند مسائل پیشروی خود را حل کند.

ارسال نظر

 
1