خبر فوری

 
 
دیدار دولت طالبان و دولت هند برای اولین بار
کد خبر :1350912679

16:22 1400/07/22


برچسب ها : دولت طالبان افغانستان, دولت هند, دیدار, مسکو,

دولت هند و طالبان برای اولین بار پس از تغییر دولت و تشکیل کابینه طالبان در افغانستان در 28 مهر در مسکو پایتخت روسیه دیدار خواهند کرد.


حیدرآباد : به گزارش راز نیوز | دولت هند و طالبان برای اولین بار پس از تغییر دولت و تشکیل کابینه طالبان در افغانستان در 28 مهر در مسکو پایتخت روسیه دیدار خواهند کرد. نشست مسکو قرار است در 28 مهر برگزار شود که در آن طالبان از سوی دولت روسیه دعوت شده اند و گفته می شود که وضعیت افغانستان مورد بحث قرار می گیرد. طالبان هنوز تأیید نکرده اند که چه کسانی از دولت آنها برای شرکت در این نشست خواهند آمد، اما تصمیم گرفته شده است که این نشست برای صلح در افغانستان و آینده ای بهتر برای افغانستان برگزار شود.

هند، آمریکا، افغانستان، چین، پاکستان، ایران و کشورهای عضو آسیای میانه از اعضای "قالب مسکو" تشکیل شده توسط روسیه در سال 2017 هستند. به گفته منابع وزارت خارجه هند، هند نیز تصمیم گرفته است در این نشست شرکت کند اما هوز تصمیم گرفته نشده است که چه کسانی در این جلسه شرکت کند. در این نشست که برای اولین بار پس از سرنگونی دولت اشرف غنی در افغانستان برگزار شد ، گفته شد که مشارکت نمایندگان همه کشورهای عضو تضمین خواهد شد.

ارسال نظر

 
1