خبر فوری

 
 
دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر فناوری اطلاعات پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :2001319644

16:08 1401/04/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, دبیر کل سازمان همکاری شانگهای, سید امین الحق, همکاری دوجانبه, هوش مصنوعی, وزیر فناوری اطلاعات,

ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای که طی سفر چهار روز وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شده است، با سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعات IT پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای که طی سفر چهار روز وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شده است، با سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعات IT پاکستان دیدار کرد. وی قرار است با وزرای خارجه، تجارت و تغییرات اقلیمی نیز دیدار داشته باشد.

سید امین الحق در این نشست، ضمن آگاه سازی دبیرکل سازمان همکاری شانگهای از اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات، گفت: علاقه مند به همکاری با سازمان شانگهای در زمینه هوش مصنوعی، خدمات ابری، اتصال دیجیتال هستیم. پاکستان به دلیل متخصصان داخلی، بهترین امکانات و از لحاظ منطقه زمانی می تواند به یک مرکز دیجیتال مورد پسند برای کشورهای عضو تبدیل شود.

دبیرکل در این میان به دلیل اقدامات صورت گرفته از وزیر فناوری اطلاعات پاکستان قدردانی و ستایش کرد و گفت: ابتکارات در زمینه حفاظت از داده ها، توانمندسازی زنان، ارائه خدمات پهنای باند به مناطق محروم قابل ستایش هستند. پاکستان از جنبه فناوران جوان و جغرافیایی جایگاه مهمی در میان کشور های عضو دارد و این کشور ها می توانند در زمینه هوش مصنوعی، آموزش الکترونیکی در مناطق توسعه نیافته، سلامت الکترونیک و تجارت الکترونیک کار کنند.

ارسال نظر

 
1