خبر فوری

 
 
دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1000754100

18:45 1401/05/02


برچسب ها : SCO, اسلام آباد, اقتصاد, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, تجارت, دبیر کل سازمان همکاری شانگهای, دیدار سیاسی, شهباز شریف, ملاقات, نخست وزیر پاکستان,

ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای امروز یکشنبه 2 مرداد با حضور در ساختمان نخست وزیری پاکستان با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای امروز یکشنبه 2 مرداد با حضور در ساختمان نخست وزیری پاکستان با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن عرض تبریک به دبیرکل بابت انتصاب وی در این سمت، متعهد به همکاری کامل پاکستان جهت تکمیل اهداف سازمان شد و همچنین بر تعهد پاکستان به اصول منشور سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد.

شهباز شریف در این بین توضیحاتی در مورد افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی و ناامنی غذایی ناشی از آن و نیز مشکلات و چالش های اقتصادی و مالی ناشی از تورم برای تعداد زیادی از کشور ها از جمله اعضای شانگهای، ارائه کرد و گفت: امیدوارم تمامی کشورهای عضو سازمان، در زمینه برپایی صلح، یکپارچگی جهانی و افزایش همکاری، به صورت مشترک کار خواهند کرد. نخست وزیر با قدردانی از دستور کار توسعه همه جانبه سازمان همکاری شانگهای، تاکید کرد که هدف اصلی سازمان همکاری شانگهای باید توسعه و رفاه کشورهای عضو باشد و به همین ترتیب رهبران سازمان نیز می توانند به آرزوها و احساسات مردم خود باتوجه به کیفیت بهتر زندگی، پاسخ دهند.

او با تاکید بر تهیه یک برنامه بودجه کافی برای ارتقای تجارت و همچنین ابتکارات توسعه در بین کشورهای سازمان همکاری شانگهای، توضحیاتی در رابطه با اولویت ها و اهداف توسعه ملی پاکستان و تجارت، اقتصاد، انرژی، امنیت، تغییرات آب و هوایی، کشاورزی و امنیت غذایی، ارتباطات و حمل و نقل، فقر زدایی، فناوری اطلاعات، دیجیتالی شدن و روابط مردمی و فرهنگی سازمان همکاری شانگهای، ارائه داد. وی با تاکید بر اهمیت دستور کار، روابط اتصالی و افزایش ارتباطات حمل و نقل، خاطر نشان ساخت که سی پیک می تواند به عنوان یک الگوی مفید در این زمینه باشد. در ادامه نخست وزیر همچنین دیدگاه های خود را در مورد مسائل امنیتی منطقه ای و جهانی و همچنین نقش سازمان همکاری شانگهای در ارتقای ثبات در منطقه و فراتر از آن را بیان کرد و گفت: کار SCO-RATS که در آن پاکستان نیز نقش فعالی در مقابله با چالش های امنیتی مشترک با سایر کشورهای عضو دارد، ستودنی است.

ارسال نظر

 
1