خبر فوری

 
 
دیدار دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با شاه محمود قریشی در اسلام آباد
کد خبر :1301892212

19:21 1401/01/06


برچسب ها : OIC, اسلام هراسی, افغانستان, جامو و کشمیر, حسین ابراهیم طه, دبیرکل سازمان همکاری اسلامی, دستیار معاون وزیر امور خارجه پاکستان, سهیل محمود, شاه محمود قریشی, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) روز دوشنبه 1 فروردین (21 مارس) با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) روز دوشنبه 1 فروردین (21 مارس) با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه، رضا بشیر ترار دستیار ویژه وزیر امور خارجه و مقامات ارشد وزارت خارجه پاکستان در این نشست حضور داشتند.

شاه محمود قریشی گفت: برگزاری چهل و هشتمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی یک مناسبت ویژه برای پاکستان است زیرا ما هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال خود را نیز در این روز جشن می گیریم.

وزیر امور خارجه پاکستان از گزارش ویژه ارائه شده در نشست مقامات ارشد از فعالیت های سازمان ها در جامو و کشمیر اشغالی قدردانی کرد و گفت: وضعیت مردم در جامو و کشمیر اشغالی نگران کننده است، هند علاوه بر بدتر شدن وضعیت حقوق بشر تحت اشغال وحشیانه نظامی، به دنبال تغییر نسبت جمعیت در سرزمین های اشغالی است.

شاه محمود قریشی از پذیرش قطعنامه اخیر سازمان ملل در مورد اسلام هراسی استقبال کرد و گفت که باعث خوشحالی است که ابتکار پاکستان از حمایت کامل سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو آن برخوردار است همچنین انتصاب یک نماینده ویژه برای موضوع اسلام هراسی به رسیدگی روند رو به رشد اسلام هراسی کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: وضعیت افغانستان، به ویژه بحران انسانی، توجه ویژه سازمان همکاری اسلامی را می طلبد، امید است که راه اندازی عملیاتی صندوق امانی بشردوستانه برای افغانستان به رفع چالش های بشردوستانه ای که مردم این کشور با آن روبرو هستند کمک کند.

وزیر امور خارجه پاکستان بیان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در نشست اضطراری شورای وزیران خارجه OIC در 28 آذر 1400 (19 دسامبر 2021)، ما باید حضور OIC و دفتر فرستاده ویژه در کابل را از طریق بودجه کافی و حمایت لجستیکی تقویت کنیم.

وی در پایان گفت: ما در این دولت، فعالانه با دبیرخانه ارتباط برقرار خواهیم کرد تاسازمان همکاری اسلامی (OIC) را پویاتر کنیم، همچنین مشتاقانه منتظر حمایت مستمر دبیرخانه در انجام وظایف خود به عنوان رئیس این سازمان هستیم.

ارسال نظر

 
1