خبر فوری

 
 
دیدار دبیرکل انجمن پارلمانی مشترک المنافع با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1868346161

10:34 1400/12/20


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, کشورهای مشترک المنافع,

استفان توئیگ دبیرکل انجمن پارلمانی مشترک المنافع روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| استفان توئیگ دبیرکل انجمن پارلمانی مشترک المنافع روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار کرد.

دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان در این دیدار ابراز داشت: تبادل هیئت های پارلمانی امری ضروری جهت توسعه بیش از پیش همکاری میان اعضای کشورهای مشترک المنافع است.

رئیس جمهوری پاکستان ضمن خوشامدگویی به هیئت کشورهای مشترک المنافع به تشریح نقش پارلمان در زمینه تقویت و توسعه دموکراسی در کشور پرداخت.

دکتر عارف علوی سپس دبیرکل انجمن پارلمانی مشترک المنافع و هیئت همراه وی را از اقدامات صورت گرفته از سوی پارلمان برای حفظ و توسعه حقوق زنان آگاه ساخت و افزود: اقداماتی برای مشارکت مالی و اجتماعی زنان در دست انجام است.

وی با اشاره به مسئله منطقه کشمیر نسبت به عدم موفقیت سازمان ملل متحد در اعطای حق تعیین سرنوشت و استقلال به مردم منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند بر اساس قطعنامه های شورای امنیت ابراز تاسف نمود.

رئیس جمهور پاکستان در ادامه از نقش انجمن پارلمانی مشترک المنافع در توسعه روابط پارلمانی میان کشورهای عضو تمجید نمود.

استفان توئیگ دبیرکل انجمن پارلمانی مشترک المنافع نیز در این دیدار رئیس جمهور پاکستان را از گفتگوهای صورت گرفته با کارشناسان آموزش، دانشجویان و اعضای پارلمان آگاه ساخت.

وی همچنین از اقدامات پاکستان برای اعطای حقوق به زنان و تلاش برای کسب استقلال زنان را مورد تمجید قرار داد.

ارسال نظر

 
1