خبر فوری

 
 
دیدار دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :124370772

17:36 1401/07/19


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, دفتر مرکزی اتحادیه جهانی علمای مسلمان, دکتر عبد الکریم العیسی, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی,

دکتر محمد بن کریم العیسی دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر محمد بن کریم العیسی دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد، همچنین سناتورها مولانا عبدالغفور حیدری، حافظ عبدالکریم، دلاور خان، نسیمه احسان، اعجاز چودری و خالده اطیب نیز در این مراسم حضور داشتند.

در این دیدار، محمد صادق سنجرانی ضمن استقبال از دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان و هیئت همراه، گفت: ملت پاکستان به اتحادیه جهانی مسلمانان برای مقابله با چالش اسلام هراسی چشم دوخته است و ما از تلاش های این اتحادیه جهت از بین بردن باورهای غلط درباره اسلام در غرب و گسترش ایدئولوژی صلح آمیز اسلام در جهان غیرمسلمان تشکر و قدردانی می کنیم، همچنین نقش پادشاهی عربستان سعودی، اتحادیه جهانی مسلمانان و به ویژه دبیرکل این سازمان در حل مشکلات جهان اسلام بسیار امری ستودنی است.

وی افزود: رهبری عربستان سعودی نقش خود را در زمینه صلح و توسعه در منطقه ایفا می کند و این دو کشور روابط برادرانه دیرینه‌ای بر اساس دین، ارزش‌ها و فرهنگ مشترک دارند همچنین هر دو کشور همیشه در شرایط سخت کنار یکدیگر ایستاده اند.

وی در ادامه ضمن تشکر از ارائه تسهیلات به مهاجران و ارسال کمک های امدادی برای سیل زدگان توسط مقامات عربستان سعودی، گفت: سیل های ویرانگر اخیر به طور مستقیم میلیون ها نفر را در سراسر پاکستان تحت فشار معیشتی قرار داده و بیش از 1700 نفر را کشته و میلیاردها روپیه به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است.

در ادامه دکتر محمد بن کریم العیسی روابط پاکستان و عربستان سعودی را مستحکم خواند و گفت: اتحادیه جهانی مسلمانان مجمع نمایندگان جهان اسلام است و بنده احساس خیلی خوبی به مردم و علمای این کشور دارم.

وی از تلاش‌های علمای پاکستان برای نزدیک‌تر کردن جهان اسلام قدردانی کرد و گفت: علمای پاکستانی به طور مؤثر در اتحادیه جهانی مسلمانان حضور یافته‌اند و هدف ما ارائه هویت اصلی امت اسلامی به جهان است.

دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان پیام اسلام را همزیستی مسالمت آمیز، عشق، صلح و برادری خواند و از تلاش‌های هماهنگی منطقه‌ای و جهانی محمدصادق سنجرانی قدردانی کرد و هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف میان دو کشور تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1