خبر فوری

 
 
دیدار دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :172863528

19:23 1401/07/18


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, دبیرکل لیگ جهانی مسلمانان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر عربستان, سفیر عربستان سعودی, نواف بن سعید المالکی, وزیر امور مذهبی پاکستان,

دکتر محمد بن کریم العیسی دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر محمد بن کریم العیسی دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد؛ همچنین در این نشست، مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین ادیان و نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان در پاکستان نیز حضور داشتند.

در این دیدار، دکتر عارف علوی ضمن استقبال از دکتر محمد بن کریم العیسی دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان نشان هلال را به وی اعطا کرد که در همین حال، ایشان پس از قدردانی، نشان هلال خود را جهت هزینه در امور یتیمان، بهداشت، بخش های اجتماعی پاکستان اهدا کرد.

در همین حال، دکتر عارف علوی بر لزوم برجسته سازی مفهوم واقعی اسلام و پیام وفاق در جهان و برپایی کنفرانس ها، گفتگوها و نشست های بین ادیان تاکید کرد و گفت: مسئله اسلام هراسی یکی از بزرگترین چالش های پیش روی مسلمانان همچنین اسلام پیام صلح، وحدت و وفاق را در بین مردم جهان بازتاب می کند.

وی افزود: برای تامین اعتدال، صلح و عدالت اجتماعی-اقتصادی در جوامع اسلامی، نیاز به افزایش ظرفیت جوامع اسلامی در برابر گرایش‌های تروریسم و ​​نابردباری است.

رئیس جمهور پاکستان از روند رو به رشد اسلام هراسی در هند ابراز نگرانی کرد و افزود: اسلام هراسی در هند ریشه عمیقی دارد و در توسط دولت مورد حمایت قرار می گیرد همچنین انجام اقدامات مؤثر در خصوص حفاظت از مسلمانان در برابر اسلام هراسی بسیار مورد تاکید می باشد.

دکتر عارف علوی همچنین ضمن تشکر از کمک های سخاوتمندانه عربستان سعودی جهت کاهش نیازهای مالی بحرانی پاکستان و درد و رنج قربانیان سیل اخیر، از برپایی موزه اسلامی در پاکستان نیز قدردانی کرد و گفت: با تکمیل موزه، مردم می توانند با جنبه های مختلف زندگی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) آشنا شوند.

در ادامه، دکتر محمد بن کریم العیسی، تلاش های پاکستان را در تاکید مسئله اسلام هراسی در همه مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد ستود و بیان کرد: محققان و جامعه مدنی پاکستان عمیقاً نگران روند رو به رشد چالش اسلام هراسی در جهان هستند.

در پایان این دیدار دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان، از سخنرانی دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کنفرانس دو روزه بین المللی سیره النبی قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1