خبر فوری

 
 
دیدار جداگانه وزرای امور خارجه تاجیکستان و تونس با شاه محمود قریشی
کد خبر :813348426

17:53 1401/01/01


برچسب ها : پاکستان و تاجیکستان, پاکستان و تونس, سراج الدین مهرالدین, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه تاجیکستان, وزیر امور خارجه تونس,

وزرای امور خارجه تاجیکستان و تونس نیز همچون دیگر سران کشورهای حاضر در نشست سازمان همکاری اسلامی به صورت جداگانه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه تاجیکستان و تونس نیز همچون دیگر سران کشورهای حاضر در نشست سازمان همکاری اسلامی به صورت جداگانه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان و شاه محمود قریشی در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با همتای تاجیک خود ابراز داشت: پاکستان تحت چشم انداز سیاست آسیای مرکزی خود در حال تلاش برای تعمیق روابط با کشورهای این حوزه در زمینه های مختلف است.

وی افزود: ما مصمم به گسترش روابط خود با تاجیکستان در بخش های سیاسی، تجاری، سرمایه گذاری، انرژی، امنیتی، دفاعی و مردمی هستیم. رایزنی های متداوم سیاسی، کمیسیون های مشترک وزارتی و کارگروه های مشترک در بخش های مختلف نشان دهنده عمق روابط دوستانه دو کشور می باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر لزوم برگزاری نشست های مشترک بر اساس مکانیزم اداری مشخص جهت تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه خواستار تکمیل و اجرایی شدن فوری توافقنامه تجارت ترانزیتی شد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای تکمیل به هنگام پروژه انتقال برق موسوم به کاسا 1000 از آمادگی لازم برخورداریم.

وزرای امور خارجه پاکستان و تاجیکستان در ادامه این دیدار در خصوص از سر گیری پرواز مستقیم میان دو کشور نیز بحث و گفتگو نمودند.

علاوه بر این عثمان الجرندی وزیر امور خارجه تونس نیز به صورت جداگانه با همتای پاکستانی خود به دیدار و رایزنی پرداخت.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار به بررسی رایزنی های صورت گرفته در آخرین دیدار معاونان خود در مارس 2021 و ظرفیت های موجود در جهت پیشبرد مذاکرات مربوط به توافقنامه تجارت ترجیحی دوجانبه پرداختند.

دو طرف نسبت به برگزاری نشست آینده کمیسیون مشترک طی روزهای آتی توافق نمودند، در این دیدار مقرر گردید وزیر امور خارجه تونس در نشست بعدی، هیئت عالی رتبه از بازرگانان و سرمایه گذاران تونسی را نیز به همراه خود بیاورد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین از نقش تونس در توسعه امنیت و ثبات در منطقه و حمایت های این کشور از مواضع کشمیر در سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی تمجید نمود.

وزرای امور خارجه دو کشور در ادامه این دیدار نسبت به تداوم همکاری های نظامی، دفاعی، مقابله با تروریسم و نهایی کردن توافقنامه های مربوطه و تقویت همکاری های عالی دوجانبه موجود در این زمینه ها توافق نمودند.

دو طرف همچنین در زمینه ادامه روابط و تبادل هیئت های عالی رتبه پارلمانی، سیاسی، نظامی و امنیتی میان دو کشور و نهایی کردن توافقنامه تجارت ترجیحی و نیز برگزاری فوری نشست کمیسیون مشترک پاکستان تونس در سال 2022 به توافق رسیدند.

ارسال نظر

 
1