خبر فوری

 
 
دیدار بلاول بوتو زرداری با همتای عربستانی خود
کد خبر :1867431365

10:29 1401/07/03


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, پاکستان و عربستان, دیدار, شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود همتای عربستانی در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود همتای عربستانی خود در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله روابط دوجانبه پاکستان و عربستان و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این دیدار به شاه سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان و شاهزاده محمد بن سلمان شاهزاده عربستان ابراز ارادت و برای آن ها آرزوهای نیک کرد.

وی همچنین از اقدامات عربستان بر اساس چشم انداز مقامات عالی این کشور برای ایجاد امنیت و توسعه منطقه از جمله پاکستان تمجید کرد. وی سپس همتای عربستانی خود را از اوضاع سیل در پاکستان و چالش های پیش رو در امدادرسانی، احیا و بازسازی زیرساخت های کشور آگاه کرد.

وی علاوه بر این از حکومت و مردم عربستان برای کمک سخاوتمندانه به سیل زدگان پاکستان تشکر کرد و دو طرف طی این دیدار با اشاره به اهمیت روابط بین پاکستان و عربستان، بر تقویت همکاری های دوجانبه در بخش های اقتصاد، تجارت، انرژی، سرمایه گذاری و غیره تاکید کردند.

وزیر امور خارجه عربستان نیز طی این دیدار از جان باختن شهروندان پاکستانی طی سیل در این کشور ابراز تاسف کرد. وی همچنین با ابراز نگرانی از آسیب های وارد شده به زیرساخت های پاکستان، به همتای پاکستانی خود اطمینان داد که حکومت عربستان با این کشور برای احیا و بازسازی زیرساخت ها به طور کامل همکاری خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1