خبر فوری

 
 
دیدار امیر حسین عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1011595054

16:26 1400/09/28


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و ایران, دکتر حسین امیرعبداللهیان, روابط دوجانبه, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه ایران,

امیر حسین عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در اجلاس فوق العاده شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی OIC به اسلام آباد سفر کرده است، با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| امیر حسین عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در اجلاس فوق العاده شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی OIC به اسلام آباد سفر کرده است، با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

براساس جزئیات منتشر شده توسط بخش رسانه ای دفتر نخست وزیر: نخست وزیر پاکستان ضمن ترغیب جامعه جهانی برای پیدا کردن راه های بیشتر جهت بازسازی بلندمدت و توسعه زیرساخت ها در افغانستان، افزود: کمک های بشر دوستانه بین المللی برای بهبود استاندارد های زندگی در افغانستان و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی ضروری است.

عمران خان ضمن استقبال از نخستین سفر وزیر امور خارجه دولت جدید ایران به اسلام آباد، مقام ایران را از موضع پاکستان نسبت به وضعیت فعلی اقتصادی افغانستان آگاه ساخت. وی علاوه بر ابراز امیدواری در این زمینه که نشست درحال جریان فرصتی را برای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی فراهم کند تا به افغانستان کمک کنند، روابط دوجانبه میان پاکستان و ایران را برجسته کرد و گفت: پاکستان مصمم برای تقویت بیشتر این روابط می باشد. از ایران من جمله رهبر ارشد این کشور بابت حمایت های مداوم در زمینه کشمیر سپاسگذاریم. وی در پایان از دکتر ابراهیم رئیسی برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

امیر عبداللهیان با تمجید از تصمیم پاکستان برای میزبانی نشست فوق العاده برای افغانستان، متعهد شد که ایران برای توسعه روابط دوجانبه همکاری کامل را خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1