خبر فوری

 
دیدار امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان با نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :867124566

15:03 1400/08/22


برچسب ها : امیر خان متقی, بسته کمکی, پاکستان و افغانستان, روابط دو جانبه, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه افغانستان, کمک های بشردوستانه,

امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان روز جمعه 21 آبان (12 نوامبر) با عمران خان نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان روز جمعه 21 آبان (12 نوامبر) با عمران خان نخست وزیر پاکستان در کاخ نخست وزیری اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

وزیران صنعت و تجارت، امور مالی و معاون وزیر هوانوردی افغانستان، امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان را در این دیدار همراهی کردند.

عمران خان بر حمایت پاکستان از مردم و حکومت افغانستان در مواجهه با چالش ها و مشکلات پیش روی این کشور و همچنین بر اهمیت افغانستان صلح آمیز، باثبات، مستقل، مرفه و یکپارچه برای پاکستان و منطقه تاکید کرد.

عمران خان گفت: اقدامات امنیتی و مبارزه با تروریسم، حفاظت از حقوق همه مردم افغانستان، حکومت داری و مشارکت همه احزاب در سیاست این کشور  باعث ارتقای ثبات در افغانستان خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که حکومت موقت افغانستان به گفت وگوهای سازنده خود با جامعه جهانی ادامه دهد و گام های مثبتی را برای رسیدگی به موضوعات مورد نظر بردارد.

وی افزود: پاکستان به تلاش خود برای کمک های بشردوستانه فوری جامعه بین المللی در افغانستان ادامه می دهد.

وی همچنین بر لزوم آزادسازی دارایی های مسدود شده افغانستان و تسهیل مبادلات بانکی برای جلوگیری از سقوط اقتصادی این کشور تاکید کرد.

عمران خان با تاکید بر ایستادن پاکستان در کنار مردم افغانستان به هر طریق ممکن، از جمله ارائه کمک های بشردوستانه قبل از شروع فصل زمستان، گفت: کمک ها در حال حاضر افزایش یافته است و پاکستان اقلام ضروری از جمله گندم، برنج، کمک های فوری پزشکی و تجهیزات سرپناه را در اختیار افغانستان قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی، پاکستان درخواست برادران افغان مبنی بر انتقال گندم از هند را بر اساس قوانین و مقررات تعیین شده و به منظور ارائه کمک های بشردوستانه بررسی خواهد کرد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان درپایان بر اهمیت همکاری مشترک بدر زمینه های تسهیل تردد مردم هر دو کشور و اهمیت ارتباطات ترانزیتی و منطقه ای برای ارتقای توسعه و رفاه در منطقه تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1