خبر فوری

 
 
دیدار امیرخان متقی با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1132544859

15:30 1400/08/22


برچسب ها : اسد قیصر, امیر خان متقی, پاکستان و افغانستان, حقوق بشر, دیدار, رئیس مجلس ملی پاکستان, روابط دوجانبه, وزیر امور خارجه افغانستان, وزیر صنعت و تجارت افغانستان,

امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان به همراه یک هیئت بلند پایه روز جمعه 21 آبان (12 نوامبر) با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام اباد دیدار کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان به همراه یک هیئت بلند پایه روز جمعه 21 آبان (12 نوامبر) با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام اباد دیدار کردند.

وزیران صنعت و تجارت، امور مالی و معاون وزیر هوانوردی افغانستان، امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان را در این دیدار همراهی کردند.

اعضای کابینه فدرال پاکستان و رهبران احزاب سیاسی بزرگ نیز در این مراسم حضور داشتند.

در این دیدار، موضوعات مختلف مورد علاقه دوجانبه از جمله روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه افغانستان گفت: صلح و ثبات به افغانستان بازگشته است و از دولت و مردم پاکستان به دلیل میزبانی از میلیون ها افغان در مدت چهار دهه قدردانی می کنم. همچنین دولت فعلی همه کسانی را که در دولت سابق خدمت کرده اند عفو کرده است.

وی گفت: به دلیل مسدود شدن دارایی ها و بسته شدن مجاری مالی، امکان پرداخت حقوق وجود ندارد. در همین حال جامعه جهانی نیز واقعاً نگران وضعیت اساسی حقوق بشر در افغانستان است.

وی افزود: این یک امر مهمی است که به دولت افغانستان اجازه داده شود تا به دارایی های خود در خارج از کشور دسترسی داشته باشد تا بتواند آموزش اولیه و مراقبت های صحی را برای عموم مردم فراهم کند همچنین حکومت کنونی نماینده همه نژادها در افغانستان است.

دولت کنونی در خاک افغانستان حکم خود را تثبیت کرده است همچنین توسعه اقتصادی برای همه مردم افغانستان رفاه به ارمغان خواهد آورد و با این حال روابط منطقه ای برای رونق در منطقه مهم است.

در ادامه اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان با استقبال از اعلامیه دولت کنونی افغانستان مبنی بر عدم استفاده خاک افغانستان برای تروریسم علیه هیچ کشوری در جهان گفت: مردم دو کشور دارای سابقه طولانی روابط برادرانه و میراث تاریخی مشترک هستند.

وی بر اهمیت احترام به حاکمیت ارضی یکدیگر تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که ثبات در افغانستان به حداکثر رساندن تجارت منطقه ای بین پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه کمک کند.

همچنین نمایندگان مجلس از تصمیم گیری افغانستان در زمینه ادامه کار همه زنان شاغل استقبال کرده و ابراز تاسف کردند که مسدود شدن دارایی ها باعث افزایش نرخ فقر در افغانستان می شود.

هر دو طرف ابراز امیدواری کردند که جامعه جهانی در رسیدگی به چالش های بشردوستانه مردم افغانستان همبستگی نشان دهد و همچنین به افغانستان اجازه دسترسی به دارایی های خود در خارج از کشور داده شود.

در پایان این دیدار نیز دو طرف بر تداوم همکاری ها میان دو کشور پاکستان و افغانستان اطمینان دادند.

ارسال نظر

 
1