خبر فوری

 
 
دیدار اشرف غنی با شخصیت های مهم افغانستان
کد خبر :850939567

21:11 1398/01/11


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, روند صلح افغانستان, مذاکرات,

رئیس جمهور افغانستان " اشرف غنی " روز گذشته برای پیشبرد صلح افغانستان با شخصیت های مهم کشورش دیدار و گفتگو کرد .


 

به گزارش راز نیوز ، رئیس جمهور افغانستان " اشرف غنی " روز گذشته برای پیشبرد صلح افغانستان با شخصیت های مهم کشورش همچون : دبیر اجرایی افغانستان عبدالله عبدالله، رئیس جمهور پیشین حامد کرزئی ، فرمانده سابق مجاهدین عبدالرب رسول سیف و رئیس کمیسیون شورای عالی محمد کریم خلیلی دیدار و گفتگو کرد. گفته می شود این ملاقات ها زمانی انجام شده اند که قرار است چند روز آینده زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه صلح افغانستان به این کشور سفر کند.
طبق اعلامیه صادر شده ، مقامات سیاسی در این دیدار ها وضعیت و پیشرفت روند صلح را بررسی و برای بهبودی وضعیت اقشار مختلف راهکارهایی را پیشنهاد دادند.
کاخ ریاست جمهوری افغانستان هدف از این نشست ها را تبادل نظرات و گفتگو در رابطه با ترکیب تلاش ها برای صلح و امنیت خوانده است.

 

 


لازم به ذکر است که طالبان در گذشته با نمایندگان آمریکا، هیئت حامد کرزئی و و دیگر مقامات سیاسی افغانستان در کشورهای روسیه و قطر دیدار و مذاکرات انجام دادند. اما این درحالی است که این گروه تروریستی تاکنون از دیدار با کابینه دولت افغانستان تاکنون امتناع ورزیده است.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان پس از انجام دیدار ها در پیام تویتری خود نوشت : " برای دستیابی به موضعی واحد در زمینه صلح و امنیت به دیدار های خود با مقامات سیاسی و نمایندگان بخش های مختلف ادامه خواهم داد. "

زلمی خلیل زاد در رابطه با روند صلح افغانستان گفته بود که مقامات طالبان و آمریکا برای خارج کردن نیروهای تروریستی از افغانستان، خروج تمامی نظامیان آمریکایی، آتش بس، مذاکرات کابل و طالبان و دیگر امور با یکدیگر به تفاهم رسیده اند.
وی هفته گذشته در پیامی اظهار داشته بود که وی مجددا برای گسترش و توسعه ماموریت صلح افغانستان فعال شده است.

ارسال نظر

 
1