خبر فوری

 
دیدار اشرف غنی با رهبران احزاب مختلف پاکستان
کد خبر :177162228

10:47 1398/04/07


برچسب ها : اشرف غنی, بلاول بوتو زرداری, سراج الحق, فضل الرحمان, محمد شهباز شریف,

اشرف غنی که روز گذشته در صدر هیئت بلندپایه سیاسی به پاکستان آمده است، پس از دیدار با مقامات مختلف دولت پاکستان با رهبران احزاب مختلف سیاسی پاکستان دیدار نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، دیدارهای جداگانه ای با رهبران احزاب مختلف پاکستان از جمله شهباز شریف رهبر حزب مسلم لیگ(ن) و بلاول بوتو رهبر حزب مردم پاکستان، فضل الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام(ف) و سراج الحق رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان نموده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اشرف غنی که روز گذشته در صدر هیئت بلندپایه سیاسی به پاکستان آمده است، پس از دیدار با مقامات مختلف دولت پاکستان با رهبران احزاب مختلف سیاسی پاکستان دیدار نمود.

دیدار با شهباز شریف رهبر حزب مسلم لیگ(ن) پاکستان

طبق بیانیه صادر شده از سوی حزب مسلم لیگ(ن) پاکستان، اشرف غنی در دیدار با شهباز شریف رهبر این حزب ضمن تسلیت وفات همسر نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان، آرزوی موفقیت و سلامتی برای وی نمود.

اشرف غنی در ادامه این دیدار با تمجید از پروژه های عمرانی و اقتصادی و اقدامات حزب مسلم لیگ(ن) افزود: نواز شریف در برقراری امنیت و صلح در منطقه تلاش های فراوانی نموده است.

شهباز شریف رهبر حزب مسلم لیگ(ن) نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیس جمهور افغانستان گفت: پاکستان منزل دوم افغانستان است، ما شما را نه به عنوان رئیس جمهور افغانستان بلکه به عنوان برادر محترم خود می پنداریم.

وی افزود: اقدامات اشرف غنی برای ایجاد صلح و بهبود وضعیت امنیت در منطقه قابل تحسین است.

وی در ادامه با آرزوی موفقیت برای اشرف غنی در انتخابات آتی افغانستان، از دعوت رئیس جمهور افغانستان برای سفر به این کشور تقدیر کرد.

شهباز شریف تاکید کرد: برپایی صلح و امنیت و توسعه پایدار در افغانستان آرزوی همگی ماست، ملت های افغانستان و پاکستان هزینه بسیار زیادی بابت عدم وجود امنیت در افغانستان پرداخت نموده اند.

دیدار با بلاول بوتو رهبر حزب مردم پاکستان

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان علاوه بر این با بلاول بوتو رهبر حزب مردم پاکستان نیز دیدار نمود.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی حزب مردم پاکستان در این دیدار که با حضور فرحت ا... بابر و شیری رحمان صورت گرفت، دو طرف در خصوص مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیدار با فضل الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام(ف)

فضل الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام(ف) نیز با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار و در خصوص موضوعات مشترک دو کشور و مسائل منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دیدار با سراج الحق رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان

اشرف غنی همچنین با سراج الحق رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان و عضو مجلس سنا نیز دیدار نمود.

سناتور سراج الحق در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل دوجانبه و موضوع صلح افغانستان پرداخت.

وی اظهار داشت: آینده دو کشور پاکستان و افغانستان تحت تاثیر امنیت خواهد بود و ما باید بدین منظور با ایجاد فضای اعتماد و احترام متقابل میان گروه های مختلف افغانستان برای ایجاد امنیت در این کشور تلاش نماییم.

وی افزود: جماعت اسلامی همواره از مردم افغانستان حمایت نموده است، ما با مهاجران افغان روابط برادرانه و دوستانه داریم، ملت های پاکستان و افغانستان دارای مشترکات دیرینه مذهبی و فرهنگی با یکدیگر هستند، ما باید اختلافات ایجاد شده از سوی دشمنان میان ملت های دو کشور را خاتمه دهیم.

ارسال نظر

 
1