خبر فوری

 
 
دیدارهای جداگانه کمیساریای عالی بریتانیا با فرماندار و رئیس مجلس ایالتی پنجاب
کد خبر :1033653954

15:49 1398/10/24


برچسب ها : چودری پرویز الهی, چودری سرور, رئیس مجلس ایالتی پنجاب, فرماندار ایالت پنجاب, کمیساریای عالی بریتانیا,

دکتر کرسچن ترنر کمیساریای عالی جدید بریتانیا روز گذشته با فرماندار ایالت پنجاب و رئیس مجلس ایالتی پنجاب به صورت جداگانه دیدار کرد.


 

لاهور: به گزارش راز نیوز| دکتر کرسچن ترنر کمیساریای عالی جدید بریتانیا روز گذشته با فرماندار ایالت پنجاب و رئیس مجلس ایالتی پنجاب به صورت جداگانه دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدارها مناسبات دوجانبه میان پاکستان و بریتانیا و دیگر موضوعات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر کرسچن ترنر کمیساریای عالی جدید بریتانیا ابتدا با چودری پرویز الهی رئیس مجلس ایالتی پنجاب و مونس الهی عضو پارلمان ملی پاکستان دیدار کرد.

چودری پرویز الهی رئیس مجلس ایالتی پنجاب در این دیدار با با اشاره به سطح روابط موجود میان پاکستان و بریتانیا بر ضرورت گسترش سطح همکاری های تجاری میان دو کشور تاکید ورزید.

دو طرف در ادامه درباره موضوعات مختلف از جمله بهبود وضعیت محیط زیست، مبارزه با آلودگی هوا و ایجاد فضای شاد و مرفه و تهیه راهکارهایی برای اجرای آن بحث و گفتگو نمودند.

کمیساریای عالی جدید بریتانیا همچنین با چودری محمد سرور فرماندار ایالت پنجاب نیز دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص موضوعات مختلف از جمله صلح افغانستان، تنش میان ایران و آمریکا و دیگر موضوعات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فرماندار ایالت پنجاب کمیساریای عالی بریتانیا را از مواضع پاکستان در خصوص مسئله کشمیر آگاه ساخت.

وی اظهار داشت: اکنون پاکستان به کشوری با امنیت و ثبات تبدیل گشته است و اقلیت ها از آزادی کامل در سرتاسر پاکستان برخوردار هستند و گشایش کریدور مرزی کرتارپور علی رغم بی توجهی هند به پیمان آتش بس و نقض پی در پی آن، اثباتی بر حسن ظن پاکستان برای ایجاد صلح در منطقه است.

کمیساریای عالی بریتانیا در این دیدار با تاکید بر حل صلح آمیز مسئله کشمیر اظهار داشت: دولت بریتانیا برای میانجیگری در این زمینه به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

 
1