خبر فوری

 
 
دیدارهای جداگانه رئیس مجلس مشورتی عربستان سعودی با نخست وزیر و رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1297855559

09:53 1398/09/16


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, عارف علوی, عبدالله بن محمد الشیخ, عمران خان, مجلس مشورتی عربستان سعودی,

دکتر عبدالله بن محمد الشیخ رئیس مجلس مشورتی عربستان سعودی که در پاکستان به سر میبرد با نخست وزیر و رئیس جمهور این کشور به صورت جداگانه دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عبدالله بن محمد الشیخ رئیس مجلس مشورتی عربستان سعودی که در پاکستان به سر می برد با نخست وزیر و رئیس جمهور این کشور به صورت جداگانه دیدار کرد.

دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر عبدالله بن محمد الشیخ رئیس مجلس مشورتی عربستان سعودی در صدر هیئت عالی رتبه با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با عمران خان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه اسلام آباد و ریاض به بحث و تبادل نظر پرداختند، هیئت عربستانی در این دیدار نسبت به حمایت همه جانبه از مواضع پاکستان در زمینه مسئله کشمیر اطمینان بخشی نمودند.

دیدار با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان

دکتر عبدالله بن محمد الشیخ رئیس مجلس مشورتی عربستان سعودی و هیئت همراه همچنین با حضور در دفتر ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور نیز دیدار کردند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با اشاره به مسئله کشمیر و اقدامات دولت هند در این منطقه ابراز داشت: مردم منطقه جامو و کشمیر از 126 روز گذشته تحت محاصره و بازداشت دولت فاشیست هند قرار دارند و این اقدام دولت هند نقض صریح قوانین حقوق بشری دنیاست.

وی با بیان اینکه دولت عربستان سعودی همواره در مقابله با چالش های امت مسلمان نقش فعال داشته است، افزود: باید چهره قبیح دولت هند و اقدامات آن علیه مسلمانان منطقه کشمیر تحت برنامه تابعیت بخشی به مسلمانان این منطقه را به جهانیان نشان داد.

وی در ادامه از همکاری های دولت عربستان سعودی در زمینه پالایش نفت و استخراج معادن ابراز اطمینان نمود.

دکتر عبدالله بن محمد الشیخ رئیس مجلس مشورتی عربستان سعودی نیز در این دیدار اظهار داشت: ما در تلاش هستیم تا روابط پارلمانی پاکستان و عربستان سعودی بیش از پیش گسترش یابد.

ارسال نظر

 
1