خبر فوری

 
 
دکتر عارف علوی: روابط پاکستان و سریلانکا مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل است
کد خبر :1199487554

17:42 1400/02/01


برچسب ها : بودایی, پاکستان و سریلانکا, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, راهبان بودایی,

عصر امروز هیئت عالی رتبه راهبان بودایی از کشور سریلانکا با حضور در دفتر ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار و گفتگو نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عصر امروز هیئت عالی رتبه راهبان بودایی از کشور سریلانکا با حضور در دفتر ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی دیدار و گفتگو نمودند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در دیدار با هیئت عالی رتبه راهبان بودایی سریلانکا با بیان اینکه روابط پاکستان و سریلانکا مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل است ابراز داشت: دو کشور از ظرفیت های خوب و مناسبی در زمینه گردشگری مذهبی برخوردارند، پاکستان امانتدار اماکن مقدس و آثار فرهنگی و تاریخی مذهب بودا است.

وی افزود: گسترش روابط دوجانبه میان پاکستان و سریلانکا در گرو روابط میان ملت های دو کشور و توسعه گردشگری مذهبی می باشد، پاکستان سریلانکا را به عنوان دوست و شریک مهم خود می داند و خواهان گسترش روابط دوجانبه و تقویت مناسبات خود با سریلانکاست.

رئیس جمهور پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان میراث گاه فرهنگی مذهب گندارا بودایی است و به عنوان یک متولی بزرگ اماکن مقدس و آثار بودایی فرصت های بسیار خوبی را برای گردشگران سریلانکایی فراهم می کند، پاکستان دارای مکان های باستانی بودایی بیش از هر کشور دیگر در جهان است، پاکستان و سریلانکا دارای ظرفیت بسیار خوبی در امر گردشگری مذهبی می باشند که نیازمند توجه بیش از پیش مقامات دو کشور است، روابط میان ملت های دو کشور و گردشگری مذهبی مهمترین بستر برای توسعه روابط و تقویت مناسبات میان دو کشور می باشد.

دکتر عارف علوی ابراز امیدواری نمود هیئت راهبان بودایی پس از بازگشت به کشور پیروان خود را برای سفر به پاکستان ترغیب و آنان را از میراث عظیم مذهبی بودایی در پاکستان آگاه سازند.

هیئت راهبان بودایی نیز در این دیدار از اقدام دولت پاکستان در همکاری و ارائه تسهیلات لازم برای بازدید از اماکن تاریخی مذهب بودایی تقدیر نمودند.

 

ارسال نظر

 
1