خبر فوری

 
 
دومین روز تحصن شیعیان هزاره در کمربندی غرب کویته برای خونخواهی شهدای سانحه مچ
کد خبر :1421820534

15:23 1399/10/15


برچسب ها : بلوچستان, تحصن, تروریست های داعشی, خانواده شهدای مچ, سانحه مچ, سمیه بتول, شهدای سانحه مچ, شیعه, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره, کمربندی غرب کویته, کویته,

دیروز تروریست های داعشی 13 کارگر معدن شیعه هزاره را ربوده و بطور وحشیانه ای بشهادت رساندند. پس از این سانحه، خانواده های این شهدا به همراه شیعیان هزاره در شهر کویته تحصن کردند.


کویته: به گزارش راز نیوز | دیروز تروریست های داعشی 13 کارگر معدن شیعه هزاره را ربوده و بطور وحشیانه ای بشهادت رساندند. پس از این سانحه، خانواده های این شهدا به همراه شیعیان هزاره در شهر کویته تحصن کردند. هنوز تصمیمی برای تدفین پیکر این شهدا توسط خانواده آن ها گرفته نشده است.

معترضان می گویند که حکومت پاکستان در حفاظت از جان و مال مردم به طور کامل شکست خورده است. همه ی عوامل این جنایت فورا باید دستگیر شده و به سزای اعمال خود برسند.

آغا رضا رهبر مجلس وحدت مسلمین بلوچستان و وزیر ایالتی سابق گفت: پیکر 11 نفر از شهدای این سانحه در قبرستان هزاره کویته بر زمین مانده است و خانواده این شهدا هنوز تصمیمی برای تدفین آن ها نگرفته اند.

همچنین خانواده شهدای سانحه مچ خواستار حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان در این تحصن برای پیگیری مطالبات خود شدند.

سمیه بتول یکی از اعضای خانواده این شهدا گفت: در میان شهدای سانحه مچ، نویاز پسر عمو و شوکت علی عموی من حضور دارند. مستونگ یک منطقه کوچک است و براحتی می توان امنیت آن را تامین کرد، سوال من از حکومت و مسئولان پاکستان این است که آیا شما از تامین امنیت این منطقه کوچک نیز عاجز هستید؟ مگر ما شهروندان پاکستانی نیستیم؟ مگر ما برای پاکستان فداکاری نکرده ایم؟ ما از اول تا به امروز برای پاکستان فداکاری و جانفشانی کرده ایم. ما پیروان امام حسین(ع) هستیم.  پیروان یزید اگر مرد هستند بجای حمله از پشت سر، رودررو بجنگند. آن وقت خواهند دید که حتی حریف زنانی مثل من نیز نمی شوند. من به تمام مردم پاکستان می گویم اگر شما امروز برای خونخواهی شهدای ما درکنار ما بایستید ما نیز فردا در مشکلاتتان در کنار شما خواهیم بود.

ارسال نظر

 
1