خبر فوری

 
 
دومین دیدار عمران خان با زلمی خلیل زاد طی یک ماه
کد خبر :527350396

15:19 1398/08/08


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, زلمی خلیل زاد, طالبان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان,

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد. در این دیدار در مورد مذاکرات امن افغانستان بحث و گفتگو شد. عمران خان گفت: پاکستان به عنوان یک دوست دیرینه آمریکا، تمام تلاش خود را برای بازگدراندن مذاکرات بین طالبان و آمریکا خواهد کرد. جلوگیری از اظهارات منفی طرفین برای پیشرفت مذاکرات حائل اهمیت است. وی در ادامه خاطر نشان کرد پاکستان نقش ممکن خود را به عنوان یک دوست و تسهیل گر در پروسه مذاکرات امن افغانستان خواهد داشت. دستیابی به صلح و امنیت پایدار در افغانستان و منطقه به نفع پاکستان است.

لازم به ذکر است زلمی خلیل زاد طی آخرین بازدید خود در پاکستان با هیئت طالبان دیدار پنهانی داشت. در آن دیدار در مورد از سرگیری مذاکرات بحث و گفتگو شد.

زلمی خلیل زاد طی سفر دو روزه خود روز گذشته به اسلام رسید. وی در این بازدید با عمران خان نخست وزیر پاکستان و قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد کل ارتش پاکستان و مقامات بلند پایه پاکستان دیدار جداگانه کرد. در این دیدارها در مورد مذاکرات امن افغانستان بحث و گفتگو شد.

ارسال نظر

 
1