خبر فوری

 
 
دولت کابل 137 زندانی دیگر طالبان را آزاد کرد
کد خبر :1334658669

09:44 1399/05/13


برچسب ها : آزادی زندانیان, ارتش افغانستان, تبادل زندانی, دولت افغانستان, صلح افغانستان, طالبان افغانستان,

دولت افغانستان در ادامه اقدامات خود در زمینه پیشبرد روند صلح حکم آزادی 137 زندانی دیگر طالبان از زندان های دولتی را صادر کرد.


کابل: به گزارش راز نیوز| دولت افغانستان در ادامه اقدامات خود در زمینه پیشبرد روند صلح حکم آزادی 137 زندانی دیگر طالبان از زندان های دولتی را صادر کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دولت افغانستان به دنبال موافقت طالبان افغانستان با اعمال آتش بس به مناسبت عید سعید قربان حکم آزادی 500 زندانی طالبان را صادر و اعلام نمود: این 500 نفر جدای از فهرست ارائه شده از سوی نمایندگان طالبان افغانستان است و زندانیان موجود در فهرست ارائه شده از سوی طالبان طی چند روز آتی آزاد خواهند شد.

دولت افغانستان به منظور پیشبرد سریع روند صلح تعداد 137 تن دیگر از زندانیان طالبان را نیز آزاد نمود و بر این اساس تعداد کل زندانیان طالبان آزاد شده از سوی دولت افغانستان به 4914 نفر می رسد.

لازم به ذکر است گروه شبه نظامی طالبان افغانستان نیز پیش از عید سعید قربان تعداد 37 تن از زندانیان وابسته به نیروهای دولت افغانستان را آزاد کرده بود، طالبان همچنین در ایام آتش بس سه روزه به مناسبت عید قربان هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس را از زندان های خود آزاد کرد.

ارسال نظر

 
1