خبر فوری

 
 
دولت کابل در اعتراض به اظهارات نخست وزیر پاکستان، سفیر خود در این کشور را به افغانستان فراخواند
کد خبر :649808335

11:23 1398/01/07


برچسب ها : پاکستان, دولت افغانستان, عمران خان,

دولت کابل در اعتراض به اظهارات نخست وزیر پاکستان در خصوص پیشنهاد تشکیل دولت موقت، سفیر خود در اسلام آباد را به افغانستان فراخواند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، دولت کابل در اعتراض به اظهارات نخست وزیر پاکستان در خصوص پیشنهاد تشکیل دولت موقت، سفیر خود در اسلام آباد را به افغانستان فراخواند.

همچنین خبرگزاری رویترز با اشاره به سخنان عمران خان نخست وزیر پاکستان در خبرگزاری اکسپرس تریبون نوشته است: دولت کابل در اعتراض به اظهارات عمران خان درباره افغانستان، معاون سفیر پاکستان در کابل را به دفتر وزارت خارجه فراخوانده است.

صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اظهار داشت: افغانستان با توجه به سخنان غیرمسئولانه نخست وزیر پاکستان معاون سفیر این کشور در افغانستان را به وزارت خارجه فراخوانده است.

وی افزود: با این اظهارات عمران خان، سیاست‌های مداخله جویانه پاکستان آشکار گردیده است و این اظهارات تعرض به استقلال افغانستان است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنانی گفته بود دولت افغانستان مانع بزرگی در مذاکرات صلح است و وی خواهان مذاکرات مستقیم با نمایندگان طالبان است.

وی در گفتگو با اهالی رسانه گفته بود با تشکیل دولت موقت افغانستان، روند مذاکرات صلح میان طالبان و آمریکا تسریع خواهد یافت زیرا طالبان از گفتگو با دولت فعلی افغانستان امتناع می‌ورزد.

وی پس از این اظهارات اعلام نمود با توجه به اعتراضات دولت افغانستان، دیدار با نمایندگان طالبان را لغو نموده است.

لازم به ذکر است دولت کابل برای سومین مرتبه طی ماه جاری میلادی به اظهارات مقامات پاکستان در خصوص افغانستان اعتراض نموده و از اسلام آباد خواستار پاسخگویی درباره این اظهارات شده است.

ارسال نظر

 
1