خبر فوری

 
 
دولت جدید پاکستان،صفحه تازه ای در روابط آمریکا و پاکستان
کد خبر :1554923749

09:23 1397/07/14


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, جان بولتون, شکیل آفریدی,

مقامات کاخ سفید معتقدند به روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان موقعیت خوبی را برای آغاز دور جدید روابط میان آمریکا و پاکستان را فراهم کرده است.


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،مقامات کاخ سفید  معتقدند به روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان موقعیت خوبی را برای آغاز دور جدید روابط میان آمریکا و پاکستان را فراهم کرده است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص استراتژی ملی برای مبارزه با تروریسم،با اشاره به دیدار وی با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان،آن را مثبت و سودمند ارزیابی کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره متوقف شدن کمک های مالی آمریکا به پاکستان و نقش پاکستان در مبارزه با تروریسم گفت:در دیدار با شاه محمود قریشی درباره کمک های مالی متوقف شده آمریکا به پاکستان گفتگو کردیم،دیدار و گفتگوی من با شاه محمود قریشی بسیار مثبت بود و پاکستان نقش بسیار مهمی در مبارزه با تروریسم دارد.

وی گفت:اما آنچه در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان مطرح گردید و ما بر آن تاکید داشتیم این بود که دولت آمریکا امیدوار است با روی کار آمدن دولت عمران خان بتواند صفحه جدیدی در روابط آمریکا و پاکستان را گشود.

بولتون گفت:به نظر من آنان تصور میکنند که موفق شده اند و ما خواهان ادامه روند مذاکرات هستیم،اکنون باید ببینیم به چه نتیجه ای خواهیم رسید.

وی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به موضوع شکیل آفریدی گفت:من و مائیک پمپئو درباره آزادی شکیل آفریدی که در جریان کشتن بن لادن ما با همکاری کرده بود با وزیر امور خارجه پاکستان تبادل نظر کرده ایم.

وی افزود:ما درباره جزئیات پرونده شکیل آفریدی گفتگو کردیم و ما در این خصوص خرسند هستیم.

از سویی شاه محمود قریشی در مصاحبه با فاکس نیوز درباره پرونده شکیل آفریدی،شایعات پیشنهاد آزادی آفریدی از سوی پاکستان را رد کرده بود.

وی در مصاحبه خود گفته بود:شما شکیل آفریدی را با یک نگاه مخصوص میبینید و مردم ما نیز دکتر عافیه صدیقی را از یک نگاه خاص مشاهده میکنند،شما نیز خواسته هایی دارید و مردم ما نیز خواسته هایی دارند و آنان خواهان آزادی دکتر عافیه صدیقی هستند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز در خصوص پرونده آفریدی اعلام کرده بود:ما در پرونده آفریدی در حال عمل کردن بر طبق قانون هستیم.همان طور که ما به قانون شما احترام میگذاریم،از شما نیز توقع احترام گذاشتن به قوانین پاکستان را داریم.

ارسال نظر

 
1