خبر فوری

 
 
دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در پاکستان / نشست سرتیپ با نمایندگان مردمی برای مبارزه با خطرات احتمالی داعش
کد خبر :1885126450

17:48 1398/03/09


برچسب ها : ارتش, اسرائیل, افغانستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, داعش, هند, کشمیر,

گروه تروریستی داعش از طریق خبرگزاری اعماق در بیانی از تشکیل حکومت اسلامی و خلافت خود در پاکستان در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری پس از قتل یکی از نیروی های پلیس راهنمایی و رانندگی در منطقه مستونگ بلوچستان، خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، گروه تروریستی داعش از طریق خبرگزاری اعماق در بیانی از تشکیل حکومت اسلامی و خلافت خود در پاکستان در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری پس از قتل یکی از نیروی های پلیس راهنمایی و رانندگی در منطقه مستونگ بلوچستان، خبر داد. برحسب ظاهر، این گروه تروریستی پس از شکست خود در سوریه و عراق، درحال تغییر نوک پیکان خلافت خود به سوی کشورهای پاکستان، هند و افغانستان است. این گروه تروریستی همچنين مدعی حمله به نیروی پلیس در تاریخ 30 اردیبهشت در کراچی و حمله به ارتش هند در کشمیر در بیستم همان ماه نیز شده است.

اعتزاز احمد معاون بازرس کل ایالت بلوچستان این امر که تسهیل کنندگان برای داعش در پاکستان حضور دارند را قبول کرده و اذعان داشت: داعش به دلیل آنکه ایالت بلوچستان و قسمت های قبایلی پاکستان را برای دستیابی به اهداف خود آسان تصور می‌کند، تمام تلاش خود برای تسلط بر این مناطق را بکار گرفته است.
معاون بازرس کل در ادامه گفتگوی خود ابراز داشت: طی حمله 26 اردیبهشت ماه نیروهای امنیتی به یکی از پایگاه های آموزشی این گروه تروریستی در منطقه قابو_مهران مستونگ بلوچستان به همراه سه تن از فرماندهان، درکل 9 فرد از اعضای گروه تروریستی هلاک شدند.

یکی از افسران سازمان های اطلاعاتی شهر کویته به شرط عدم افشای هویت خود اظهار داشت: نمی توان خطر احتمالی داعش علیه امنیت ملی را نادید گرفت، اما تاکنون این گروه تروریستی توان دستیابی به قدرت نظامی یا عملیاتی چون سوریه و عراق را در پاکستان کسب نکرده است. داعش در حال فعالیت برای مستحکم کردن عقیده و جنگ سایبری است. داعش با در دست داشتن فضای مجازی و منابع منتشر کننده زیاد، 24 ساعته درحال نظارت بر اطلاعات درحال انتشار است. داعش با پذیرش مسئولیت حملاتی که دیگر گروه ها قبول نکردند، درصدد افزایش مقبولیت و قدرت خود بوده است. داعش بدون حمایت محلی نمی تواند به اهداف خود برسد.


عمر فاروق یکی از تحلیل گران بازنشسته امور دفاعی پاکستان از اسلام آباد با تاکید بر ضرورت مسدود کردن تمامی صفحاتی که در حال گسترش توطئه های داعش در فضای مجازی هستند بر مقامات پاکستانی، خواستار نظارت دقیق تر بر فضای مجازی شد. وی افزود، مبارزه با طالبان و داعش در کشور نیازمند سیاستی جامع است و نهادهای امنیتی نیز باید سیاست های قابل قبولی را برای مبارزه با این تهدید روبه رشد بکارگیرند.
نیروهای امنیتی باید هوشیار باشند، حملاتی چون 18 اردیبهشت در داتا دربار شهر لاهور، 23 فروردین در بازار هزار گنجی کویته و دیگر حملات در اکثر نقاط کشور نشان دهنده بر روی کار آمدن مجدد گروه های تروریستی است. یکی از شاخه های گروه تروریستی طالبان پاکستان مسئولیت حملات شهر های لاهور و کویته را برعهده گرفته بود.

 

راشد احمد از تحلیل گران امور نظامی ابراز داشت، این موضوع که داعش درحال جذب نیروی زیاد مردمی در پاکستان است، حقیقت دارد. دستگیری اعضای این گروه تروریستی از لاهور، کراچی، سیالکوت، اسلام آباد، کویته و دیگر نقاط کشور نشان از آن دارد که داعش یک خطری تایید شده علیه امنیت و ثبات ما دارد. اکنون وقت بکارگیری یک سیاست قابل قبول علیه داعش در کشور فرارسیده است.

درپی خطرات احتمالی گروه تروریستی داعش در پاکستان، اختر علیم سرتیپ ارتش پاکستان روز 22 رمضان مصادف با سه‌شنبه 7 خرداد نشستی ویژه برای گفتگو با نمایندگان مذاهب اهل سنت و شیعه در دفتر خود تشکیل داد که در آن علاوه بر نمایندگان جنبش حسینی و انجمن حسینیه، تعداد زیادی از نمایندگان شیعه و سنی نیز شرکت کردند.
اختر علیم سرتیپ ارتش پاکستان طی گفتگو در این نشست گفت: حرکات خطرناک داعش در اطراف کرم ایجنسی و در مرز افغانستان مشاهده شده است، و این منطقه از این جهت مورد تهدید جدی قرار دارد. اتحاد قبائل برای حفاظت از کرم ایجنسی امری ضروری است، بنابراین از شما نمایندگان مخصوصا نمایندگان انجمن و جنبش حسینی خواستار حمایت و همکاری لازمه با ارتش را داریم. طبق اطلاعات ما، بغدادی باوجود زخمی شدن در عراق، به ننگرهار افغانستان رسیده است، اما این امر تعجب برانگیز است که وی چگونه با وضعیت وخیم و زخمی خود توانسته چنین مسافت طولانی را مسافرت کند. متاسفانه گروه تروریستی داعش چنانکه در سوریه و عراق به نام جهاد درحال انجام عملیات است، در فاصله بیست کیلومتری از بلندی های جولان نیز فعالیت گسترده ای دارد، اما با این وجود بلندی های جولان تحت اشغال اسرائیل از عملیات ها یا جهاد آنان در امان هستند. این به معنی آن است که جهاد و عملیات های آنان بجز آمریکا و اسرائیل و علیه کشورهای اسلامی است. دو انفجار دوقلویی که در آخرین جمعه ماه رمضان قبلی انجام شدند، برنامه ریزی برای قتل علامه عابد حسینی بود. تحت برنامه ریزی، آنها خواستار هدف قرار دادن علامه عابد حسینی بر روی پل گمبیل بودند، اما به دلیل تغییر مسیر و دیگر موضوعات، تروریست ها موفق به این حمله نشدند.

 

پس از آن تروریست ها با ورود به بازار در 21 رمضان نیز درصدد انجام عملیات بودند که به دلیل شدت تدابیر امنیتی موفق نشدند. سپس خواستار هدف قرار دادن علامه در راهپیمایی روز قدس بودند، اما آنجا نیز به دلیل تدابیر شدید امنیتی نتوانستند موفق شوند. به دلیل شکست های پیاپی، به طور اجبار در پایگاه کرمان انفجاری انجام دادند. برای نجات پاراچنار و مخصوصا پاکستان از تروریسم و مخصوصا داعش نیازمند اتحاد و همبستگی مردمی هستیم.
سرتیپ در پاسخ به سوال نمایندگان که آیا در مبارزه با داعش شما در خط مقدم خواهید بود یا ما؟ گفت: ارتش پاکستان در خط مقدم حضور خواهد داشت. الحمدلله ارتش پاکستان توانایی و استعداد مبارزه با هرگونه تجاوز را دارد و شما تنها ما را پشیبانی کنید.

حاجی عابد حسین عضو شورای عالی و معاون رئیس جنبش حسینی گفت: خاک حکم مادر را دارد و دفاع از مادر نیز بر هر حلال زاده ای واجب است. وی افزود، چرا سازمان های اطلاعاتی باوجود آنکه از درگیری و نزاع های میان زن و شوهر آگاه می شوند، از چنین حرکت بزرگ داعش یا تروریست ها بی اطلاع هستند؟ انسان های درست کار از مسیرهای اصلی و انسان هایی که مشکلات قانونی دارند از مسیرهای خاکی و غیر اصلی استفاده می‌کنند. من از تمامی حضار خواهشمندم که هر شخصی که از مسیری جز مسیر اصلی بیاید، حضورش را به ارتش اطلاع دهند. تلفن همراه سرتیپ همیشه روشن است و به تمامی تماس های عمومی و خصوصی پاسخ می دهند. درچنین وضعیتی باید بطور فوری سرتیپ یا سازمان های مرتبطه را مطلع ساخت.
سرتیپ در این میان با اظهار این موضوع که در روز قدس نیروی‌های ارتشی نیز در کنار نیروی مردمی خواهند بود بیان داشت، در این روز مدارس ساعت 11 تعطیل خواهند شد و ساعت 1نیز بازار را خواهیم بست و تا 7 شب نیروهای امنیتی ما حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1