خبر فوری

 
 
دور پنجم گفتگوی دوجانبه سالانه میان پاکستان و اسپانیا
کد خبر :1740196536

15:00 1401/11/18


برچسب ها : افغانستان, اقتصاد, پاکستان و اسپانیا, تجارت, تروریست, تروریسم, جامو و کشمیر, مادرید, کشمیر هند,

پنجمین دور از گفتگوی سالانه میان پاکستان و اسپانیا در مادرید برگزار شد .


مادرید: به گزارش راز نیوز| پنجمین دور از گفتگوی سالانه میان پاکستان و اسپانیا در مادرید برگزار شد که اسد مجید خان معاون وزیر امور خارجه پاکستان ریاست تیم پاکستان و از طرف اسپانیا آنجلس مورینو بائو معاون وزیر خارجه رهبری هیئت این کشور را برعهده داشت .

طرفین ضمن تبادل نظر در مورد ضرورت تقویت بیشتر مناسبات دوجانبه، در زمینه افزایش همکاری ها در بخش های تجارت، اقتصاد، کشاورزی، انرژی تجدید پذیر، گردشگری، دیجیتالی شدن، استارتاپ ها و فرآوری مواد غذایی توافق کردند.

اسد مجید خان با تاکید بر اهمیت چی اس پی پلاس برای پاکستان، از حمایت مداوم اسپانیا در این زمینه تشکر کرد و گفت:  از شرکت های اسپانیایی دعوت می کنم تا از سیستم سرمایه گذاری آزاد و تولید، منابع و بازار محصولات در پاکستان استفاده کنند.

طرفین همچنین در مورد تغییرات آب و هوایی به تبادل نظر پرداخته و در زمینه تسریع در همکاری های دوطرفه برای مقابله با این چالش ها توافق کردند.

معاون وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه با تاکید بر این موضوع که تروریسم یک خطر برای صلح و ثبات منطقه ای است، خاطر نشان کرد که تلاش های جمعی برای مبارزه با این پدیده ضروری می باشد. وی همچنین عزم پاکستان برای افغانستانی توام با رفاه، صلح و ثبات را اظهار داشت و همتای اسپانیایی خود را از اقدامات هند در جامو و کشمیر که آن را اقدامی ظالمانه خواند، آگاه ساخت.

اسد مجید خان اظهار داشت که جامعه جهانی باید نقش خود را در حل مسئله کشمیر براساس قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد و خواسته های مردم کشمیر ایفا کند.

ارسال نظر

 
1